سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۹:۳۵:۳۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۴/۳ ساعت ۱۶:۰۳
لینک کوتاه مطلب:

 عملیات اجرایی آبرسانی از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج آغاز شد / تا پایان سال ۱۴۰۰مردم سنندج از آب گوارا بهرەمند خواهند شد

 

صبح امروز با حضور استاندار کردستان عملیات اجرایی لوله گذاری جهت آبرسانی از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا با حضور در پروژه سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج، ضمن تقدیر از تسریع و جدیت در انجام این پروژه مهم گفت؛انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج برای ساکنان این شهر بسیار مهم است .

وی با بیان اینکە جمعیت ۵۰۰ هزار نفری سنندج از آب شرب گوارا و سالم بی بهرە هستند، افزود: ما توانستیم اعتبار مورد نیاز این پروژە را تامین کنیم و انتظار داریم تا پایان سالجاری این طرح بە اتمام برسد.

استاندار کردستان اضافە کرد: سالیانە ۵۷ میلیون متر مکعب آب از سد آزاد بە سنندج میرسد و برای همیشە مشکل آب شرب سنندج برطرف خواهد شد.

مرادنیا افزود: رئیس جمهور تاکید کردند کە هر اعتباری برای آبرسانی به سنندج نیاز باشد را تامین خواهد کرد و ما نیز تا پایان کار در کنار مجریان طرح خواهیم بود.

طول خط لوله انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج ۲٨ کیلومتر است که برای اتمام آن رقمی بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان نیز است و تاکنون ۶۰ درصد اعتبار پروژه تامین شده است.