شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۷:۱۵:۳۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۶ ساعت ۱۳:۴۸
لینک کوتاه مطلب:

ستاد بازسازی واقعه غدیر بیجار

تبیین واقعه غدیر برای نسل جدید ضروری است

فرماندار بیجار در جلسه ستاد بازسازی واقعه قدیر اظهارداشت: تبیین واقعه قدیر و آشنایی نسل جدید با پیام عظیم این واقعه ضروری و انسان ساز است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، احمد رضا قاسمی فرماندار بیجار با اشاره به اینکه این از واقعه غدیر خم قرن ها می گذرد افزود: توجه و حساسیت در خصوص این واقعه به اصل موضوع پیام غدیر که همان ولایت مداری و توجه به اصل ولایت فقیه است.

فرماندار بیجار تصریح کرد: بازسازی واقعه غدیر خم بیان گر این موضوع است که آنهایی که از ولایت فقیه جا مانده اند و آنهایی که از ولایت فقیه پیش افتاده اند برگردد.

قاسمی تاکید کرد: دستگاهای فرهنگی و تبلیغاتی باید به تناسب نسل جدید در اطلاع رسانی عید بزرگ غدیر خم کد واژه هایی را تعریف کنند که برای بیننده طرح سوال کند.

در این جلسه هیات مذهبی شهرستان و دستگاه های فرهنگی، تبلیغی و هنری شهرستان هم به ذکر برخی از برنامه های قابل اجرا در دهه ولایت اشاره داشتند که از جمله مهمترین آنها می توان به هشتمین سال بازسازی واقعه غدیر خم در پارک شاهد، برگزاری همایش پیاده رویی با اهدای جوایزی به شرکت کنندگان، جشنواره فیلم و عکس با انتخاب ۶ اثر برتر،  اهدای بسته های کمک مومنانه به اقشار آسیب پذیر، توزیع نان صلواتی، ویزیت پزشک و داروی رایگان به نیازمندان، اهدای خون، برپایی ۱۰ موکب در شهر و روستا با توزیع شرب و شرینی، برگزاری جنگ شادی اشاره کرد.