چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۹:۴۱:۰۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۱۵ ساعت ۱۴:۳۴
لینک کوتاه مطلب:

مجمع خییرین سلامت گروس

همکاری و همیاری تنها را برون رفت از مشکلات و موانع است

فرماندار بیجار در جلسه خییرین سلامت گروس اظهارداشت: بحث مشکل درمان بویژه دسترسی به درمان تخصصی یکی از مشکلات شهرستان و علت مهاجرت مردم شهرستان است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، احمدرضا قاسمی اظهارداشت: قطعا دولت نمی‌تواند در زمان کوتاه مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان را حل کند، لذا حضور و مشارکت مردم در قالب خیرین بهداشت و درمان می تواند در بخشی از مشکلات را حل کند.

وی افزود: مسولیت اجتماعی معادن و صنایع شهرستان ، حقوق دولتی معادن ،کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی و خیرین می تواند در توسعه بخش بهداشت و درمان شهرستان کارگشا باشد.

قاسمی عنوان نمود: نگاه راهبردی به مجمع خیرین بهداشت ودرمان ، تشکیل هسته های تخصصی و تقسیم کار بین اعضا از جمله کارهایی است که باید برای نتیجه گیری مطلوب انجام پذیرد.

وی افزود: قطعا دولت نمی‌تواند در زمان کوتاه مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان را حل کند. لذا حضور و مشارکت مردم در قالب خیرین بهداشت و درمان می تواند در بخشی از مشکلات را حل کند .

فرماندار بیجار: برای گذر از مشکلات و موانع توسعه شهرستان، همکاری و همیاری همه آحاد جامعه با دولت و دستگاه های اجرایی لازم و حیاتی است،  شرکت تعاونی توسعه شهرستان یکی از ظرفیت های مشارکت مردمی برای همیاری و همکاری است.

قاسمی ادامه داد: از جمله مسائلی که در طول چند دهه، شهرستان بیجار دچار آن شده است، بحث مهاجرت است، میل به مهاجرت در بیجار گروس بحث تازه و مختص چند سال اخیر نیست، طبق آمار گیری سال ۱۳۰۲، از ۷۵ طایفه بزرگ در تهران، ۱۵ طایفه گروسی بوده اند.

فرماندار بیجار یادآور شد: مردمان گروس علاقه مند به زادگان خود هستند و به بیجار گروس تعصب خواصی دارند، نمونه آن مرحوم پروفسور ستاره است.

وی افزود: نابغه و نخبه جهانی پروفسور ستاره متولد یکی از مناطق حاشیه نشین و کم برخودار است و در طول این سال ها از بیجار مهاجرت نکرد و خود را هیچگاه از مردمان گروس جدا ندانست.

قاسمی تصریح کرد: پروفسور ستاره با موقعیت های علمی و مالی متعددی در پایتخت و خارج از کشور روبه رو بود اما به فرموده رهبر معظم انقلاب در بیجار ماند و برای آبادانی این دیار تلاش کرد.

وی افزود: یکی از راه های توسعه شهرستان، سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتماد سازی است تا موجب افزایش سرمایه اجتماعی شود، محرومیت در بیجار وجود دارد، اما سد راه توسعه نخواهد شد، همه چیز ختم به محرومیت نمی شود.

قاسمی یادآور شد: یکی از منابع مالی شهرستان که تاکنون نتوانسته آنچنان به مسیولیت اجتماعی خود عمل کند، معادن است که طبق قانون یک درصد درآمد خود را باید به این موضوع اختصاص دهد.

قاسمی اظهارداشت: اعتقاد داریم تا امروز شفافیت های لازم در این خصوص صورت نگرفته است و نقش مسئولیت اجتماعی آن طور که باید در شهرستان تحقق نیافته است.

وی افزود: مجمع خییرین سلامت که یک حرکت مردمی با پشتوانه دولتی است می تواند با انتخاب رابط های مختلف در حوزه های گوناگون، سرمایه های خفته را با اعتماد سازی برای توسعه شهرستان جذب کند.