پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۹:۰۶:۱۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۲۸ ساعت ۰۴:۲۸
لینک کوتاه مطلب:

جشن بزرگ غدیر در سالن ۲ هزار نفری بیجار

با حضور استاندار محترم کردستان، دکتر زارعی کوشا در جشن بزرگ غدیر در سالن 2 هزار نفری بیجار برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، شامگاه دوشنبه مصادف با عید غدیرخم، جشن ویژه غدیر غم در سالن ۲ هزار نفری بیجار با حضور حداکثری مردم، مسئولین استانی و شهرستانی و با سخنرانی حجت اسلام حسین آقامیری و مولودی خوانی مهدی رسولی برگزار شد.

در ابتدا استاندار کردستان ضمن تبریک عیدسعید غدیر خم و عید ولایت به حاضرین در مراسم، اظهارداشت: وظیفه همه مسلمانان است که در این عید وحدت و برداری که بخصوص مردم ولایت مدار بیجار و استان کردستان، مظهر برادری و وحدت است.

اسمائیل زارعی کوشا افزود: آنچه که همه ما از امیر المومنین حضرت علی (ع) درخواست کنیم و خداوند متعال به حرمت این عید عظیم دست رد نخواهد زد، دعای ما فرج حضرت امام زمان(عج) است، همه حاضرین هم نیت کنند هر شب قرائت سوره واقعه را هدیه به حضرت علی (ع) تا هر زمانی ادامه دهند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام حسین آقای میری با اشاره به فضائل امیرالمومنین و اهمیت حادثه غدیر خم برای مسلمان جهان، به بازخوانی و برگزاری جشن عید غدیر خم، اطعام در این روز بزرگ به نام امیرالمومنین حضرت علی (ع) تاکید کرد.

مهدی رسولی نیز پس از سخنرانی به شعرخوانی و مولودی خوانی پرداخت.

در شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار که در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد، در شب و روز عید غدیر، مردم و هیات مذهبی، به توزیع شرب و شیرینی، ایستگاه صلواتی و برگزاری جشن های عروسی و همچینن بازسازی واقعه غدیر می پردازند.