جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۰۰:۰۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۲ ساعت ۱۶:۲۹
لینک کوتاه مطلب:

پروژه های دانش بنیان و نخبه های جوان حمایت می شوند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، احمدرضا قاسمی روز یکشنبه از ۲ کارگاه تولیدی دانش بنیان و نو آور که توسط جوانان نخبه و خلاق بیجاری راه اندازی شده است بازدید کرد و از روند تولید، پیشرفت در تولید، استفاده از دانش علمی به دانش عملی و خلاقیت و نوآوری در این ۲ کارگاه استقبال کرد.

قاسمی با تاکید بر اینکه نخبگان موتور محرک شرکت‌های دانش بنیان هستند گفت: چنین جوانانی که با کسب دانش علمی در دانشگاه های معتبر کشور، توانسته اند در بیجار تولید ثروت و اشتغال دانش بنیان و نوآور داشته باشند، می توانند بهترین محل برای سرمایه گذاری باشد.

وی افزود: مدیریت شهرستان بی وقفه از چنین نیروهای جوان و با انگیزه حمایت خواهد کرد، دستیابی به قله های علمی و گسترش زیرساختهای دانش بنیان در کشور ضروری است، لذا توجه صرف به سوابق آموزشی و پژوهشی در شناسایی نخبگان، مقیاسی اشتباه است و نیاز به بازنگری دارد، علاوه بر آن ایجاد بستر مناسب جهت اجرایی سازی برنامه های توانمندسازی منطبق با نیاز کشور بسیار مهم و حیاتی است.

فرماندار بیجار اظهارداشت: وی با اشاره به کمبود نیروهای تکنسین در کشور اظهار داشت: صنایع بزرگ هم در کنار شرکت های دانش بنیان نیازمند حضور نیروهای تکنسین هستند و پرورش این گروه از افراد در دانشگاههایی همانند دانشگاه فنی و حرفه ای بسیار حائز اهمیت است.