شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۳:۴۷:۳۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۳/۲۷ ساعت ۰۳:۳۱
لینک کوتاه مطلب:

استاندار سلیمانیه تاکید کرد که رسیدن خط راه آهن از سنندج به مرز تداوم آن تا سلیمانیه می تواند توسعه تجاری و آبادانی را به دنبال داشته باشد.

استاندار سلیمانیه تاکید کرد که رسیدن خط راه آهن از سنندج به مرز تداوم آن تا سلیمانیه می تواند توسعه تجاری و آبادانی را به دنبال داشته باشد.

رسیدن راه آهن به سلیمانیه می‌تواند توسعه تجاری را بە دنبال داشتە باشد / سرمایە گذاران اقلیم کردستان عراق به کردستان ایران توجه ویژه داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، هەڤال ابوبکر در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه گفت: ساخت راە آهن، احداث راە جدید سنندج به مریوان و فرودگاه سقز جزو طرح هایی هستند که می تواند برای توسعه و رونق تجارت در دو طرف اهمیت فوق العاده ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن راه آهن از سنندج تا سلیمانیه مشتاق هستیم و در این رابطه مقامات عراق و اقلیم کردستان نیز حامی و پشتیبان هستند، افزود: ایجاد این خط راه آهن می تواند اقلیم و کشور عراق را به بندر عباس و آب های آزاد وصل کند و این امر بسیار برای مردم ما حایز اهمیت است.

هەڤاڵ ابوبکر احداث منطقه ویژه اقتصادی بانه را گامی مهم در صنعتی سازی منطقه و ایجاد اشتغال برشمرد و از سرمایه گذاران اقلیم کردستان خواست برای سرمایه گذاری در این منطقه همت ویژه داشته باشند.

استاندار سلیمانیه تاکید کرد: خاک پاک استان کردستان نیازمند این است که سرمایه‌گذاری های بزرگی در آن برای رونق و آبادانی انجام شود.

وی افزود: پروژه‌هایی که امروز در بانه انجام می‌شود ادامه دهنده کارهایی است که در مرز باشماق و پرویز خان انجام شده است.

هه‌وال ابوبکر خاطر نشان کرد: همه مشکلات سر راه نتوانست هدف ما در سرمایه‌گذاری در استان کردستان را مختل کند.

وی افزود: با تمام‌مشکلات شیوع کرونا تمام سعی‌ خودمان را انجام دادیم که مراودات مرزی و نیازهای درمانی و آموزشی با کشور ایران را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: شهرهای استان کردستان را همانند شهرهای اقلیم کردستان می‌دانیم و تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در شهرهای استان کردستان ترغیب کنیم.

استاندار سلیمانیه ضرورت اتحاد و همدلی میان استان کردستان و اقلیم کردستان عراق را یادآوری کرد و گفت؛ ما هر وقت با هم همدل و متحد باشیم قادر به انجام کارهای بزرگ هستیم و امی داریم طی سالیان آینده این روابط گسترده تر شود.