شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۰۹:۵۴:۰۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۲۶ ساعت ۱۴:۵۸
لینک کوتاه مطلب:

شرکت های تولیدی بیجار در مسیر دانش بنیان شدن

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، احمدرضا قاسمی فرماندار بیجار حمایت همه جانبه خود را از فعالیت های مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی(منش) به منظور ارتقا شرکت های بیجار به شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور اعلام کرد.

احمدرضا قاسمی در دیدار با مدیر جهاددانشگاهی و مدیران عامل سه واحد فناور زیر مجموعه منش که به تازگی پذیرش گرفته اند، ضمن حمایت از فعالیت های فناورانه این نهاد، اعلام کرد: سیستم های دولتی نیز باید نهایت تلاش خود را در حمایت از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور به کار گیرند.

وی در خصوص تسهیلات به واحدهای فناور بیان کرد: در این راستا بانک ها نیز در پرداخت اعتبارات لازم نباید تعلل کنند چرا که گذر لحظات برای این شرکت ها حیاتی بوده و باید مواد اولیه و موارد مورد نیاز خود را در سریعترین زمان ممکن تهیه نمایند.

فرماندار بیجار تصریح کرد: حضور نیروهای بومی در برخی ادارات کل مایه دلگرمی و افتخار مردم بیجار است و انتظار می رود در راستای حمایت از تولید کنندگان و پیشرفت شهرستان بیجار در حد توان از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

قاسمی بیان کرد: بیجار از حیث وجود جوانان نخبه بسیار غنی بوده و گاهاً دیده می شود این جوانان در جایی غیر از حیطه دانش و فناوری به کار گرفته شده اند که این مهم نیاز به بازنگری دارد.

در ادامه این دیدار راحله شریفیان مدیر جهاد دانشگاهی بیجار و مدیر مرکز نوآوری و شکوفایی(منش) در حمایت و راهبری این شرکت ها اعلام کرد: سه شرکت تولید نبات های طعم دار با نام تجاری شیرین کام صدف گروس، حلوا سوهانی رژیمی با نام تجاری سلامت شیرین گروس سبز و تولید انواع فیلتر های صنعتی با نام تجاری صنعت ساینا سپهر نسار در سیزدهمین جلسه ی کارگروه جذب و پذیرش که توسط پارک علم و فناوری کردستان در مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی برگزار شد موفق به پذیرش در مرحله رشد شدند.

شریفیان ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ شرکت رشدی در بیجار فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: این واحدهای فناور با استفاده از مشاوره ها، جلسات و کارگاه های آموزشی مسیر نوآورانه را طی خواهند کرد و سالانه ارزیابی خواهند شد.

وی تصریح کرد: این کارگروه برای اولین بار به صورت حضوری و با حضور جمعی از داوران بومی در این مرکز برگزار شد که در نوع خود اتفاق بسیار مبارکی است.

مدیر جهاد دانشگاهی بیجار با تشریح شاخص های جذب و پذیرش شرکت ها توسط پارک علم و فناوری در مرحله رشد افزود: شرکت رشدی شرکتی است با شخصیت حقوقی مستقل، تیم کاری مناسب و نمونه اولیه محصول که محصولشان پس از تولید نمونه صنعتی قابلیت فروش در بازار را دارد و سطح آمادگی فناوریشان باید بین هفت تا نه (TRL 7-9) باشد.

وی با اشاره به برخی از مزایای ورود به مرحله ی رشد و تبدیل شدن شرکت ها به واحد فناور گفت: استفاده از تمام امکانات پارک علم و فناوری، مشاوره های کسب و کار، بازار، فروش، بسته بندی و…. و معافیت مالیاتی بر حقوق کارکنان، معافیت مالیات بر درآمد و اجاره مکان و خدمات لیزینگ و … ازجمله مزیت های پایه و ویژه تبدیل شدن به واحد فناور است.

شریفیان تاکید کرد: تمام این شرکت ها زیر مجموعه مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی(منش) بوده و تمام خدمات پارک علم و فناوری به آنها ارائه می شود.

وی در پایان یادآور شد: هم اکنون علاوه بر یک شرکت دانش بنیان در شهرستان، چهار شرکت در شرف دانش بنیان شدن هستند و با توجه به شناسایی شرکت های مستعد امید است تا پایان سال جاری آمار شرکت های دانش بنیان بیجار به ۸ شرکت برسد.