شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۱:۵۶:۰۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۶ ساعت ۱۷:۳۸
لینک کوتاه مطلب:

پروژه های منابع طبیعی و بخش کشاورزی در پنجمین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، احمدرضا قاسمی فرماندار شهرستان بیجار صبح امروز در اولین بهره برداری که در روستای باباسرخه با عنوان اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری برگزار شد، اظهارداشت: ایجاد چنین سدهایی در مسیر آب های سطحی می تواند در آینده و طی حدود پنج تا 10 سال، یک بستر مناسب برای کشت ایجاد کند و از فرسایش خاک هم به میزان زیادی پیشگیری کند.

وی افزود: پروژه سد ملاتی روستای باباسرخه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان همزمان با ۱۱ پروژه مشابه دیگر که جمعا افزون بر ۱۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

*در ادامه از پروژه سامانه های نوین آبیاری روستای قشلاق نوروز و همزمان چهار طرح دیگر بخش کشاورزی بازدید و عملیات بهره برداری انجام شد.

طرح سامانه نوین آبیاری تحت فشار آقای رضا سرکانی در روستای قشلاق نوروز به مساحت ۱٫۱ هکتار و اعتبار هزینه شده  ۳۷ میلیون تومان.

*در ادامه این روز با توجه به حادثه تلخ کشته شدن یکی از روستاییان منطقه در جاده بیجار به دیواندره، فرماندار بیجار به همراه مدیران ادارات در مجلس ختم این همشهری حضور و به بازماندگان عرض تسلیت و از خداوند متعال صبرجمیل خواستار شدند.

*در ادامه با حضور در منزل شهید جلیل نه نه ایی از شهدای پاسدار روستای قشلاق نوروز بازدید شد و در مزار شریف شهدای این روستا، قرائت قرآن و غبار روبی و گلاب پاشی صورت گرفت.

در مسیر هم از پل ارتباطی مسیر هم بازدید شد و دستورات لازم به بخشدار در خصوص اقدام سریع جهت تعمیر و بازسازی از محل اعتبارات صادر شد.