شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۲:۲۵:۳۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۱۰ ساعت ۱۷:۰۷
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار بیجار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون؛ احمد رضا قاسمی فرماندار بیجار با پیشکاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در فرمانداری بیجار دیدار کرد.

قاسمی در ضمن استقبال از تشکیل تعاونی و توسعه اقتصادی شهرستان از مسیر مشارکت و تعاونی ها تاکید کرد: دولت از تمامی ظرفیت های خود برای تسهیل در تشکیل تعاونی ها استفاده می کند و از هیچ کمکی مضایغه نخواهد کرد.

وی افزود: تشکیل تعاونی و حضور مردم در بدنه اصلی تعاونی می تواند زمینه تولید و اشتغال را به پشتوانه حرکت مردمی بیش از پیش در شهرستان رونق بخشد که همین موضوع در حال حاضر در تعاونی های فعال و موفق شهرستان بیجار مشهود است.

در ادامه این دیدار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در سفر کاری به شهرستان بیجار، با حضور در دفتر فرماندار این شهرستان، با فرماندار و امام جمعه بیجار دیدار، و هفته دولت و تعاون را به آنان تبریک گفت.

فرزاد پیشکاری مدیر کل کار استان به تشریح سیاست ها و برنامه های وزارت کار در دولت سیزدهم پرداخت و با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۳۸ تعاونی در کردستان با ۱۸۴ هزار نفر عضو وجود دارد، اظهار داشت: تعاونی‌های استان تاکنون برای ۱۷ هزار و ۴۶۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده اند.

وی افزود: از هفته تعاون سال گذشته تاکنون ۷ هزار و ۵۷۵ نفر ساعت دوره آموزشی حضوری و ۵ هزار و ۲۱۹ نفر ساعت دوره آموزشی مجازی به اعضای تعاونی ها ارائه شده است.

پیشکاری با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۶۱ شرکت تعاونی با ۳ هزار و ۱۲۶ نفر عضو به ثبت رسیده است، گفت: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به تعاونی های زنان سرپرست خانوار و معلولین استان پرداخت شده است.

در ادامه، همایش گرامیداشت هفته تعاون در سینما آزادی شهر بیجار برگزار شد.