جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۰:۴۳:۲۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۲۴ ساعت ۰۰:۰۸
لینک کوتاه مطلب:

اجرای عدالت در پروژه های آبرسانی خواسته مردم بیجار است

فرماندار بیجار اجرای عدالت در خصوص آبرسانی و اجرای پروژه های آبی و همچنین حقه آبه بیجار از سد آبی تلوار را از وزیر نیرو خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، احمدرضا قاسمی در جلسه ی شورای ادرای که با حضور وزیر نیرو و استاندار کردستان برگزار شد با اشاره به پیشنه ی درخشان مردم بیجار در حمایت از انقلاب اسلامی بیان کرد: مردم بیجار با وجود توانمندی ها، ظرفیت های متعدد و خدادادی و همچنین وجود جوانان نخبه همواره با مشکلات عدیده ای مواجه بوده که نیازمند حمایت ویژه است، این مردم با حضور در همه عرصه‌ها و با بالاترین میزان رای به دولت سیزدهم و رئیس جمهور محترم ارادت خود را به امام و شهدا و آرمان های انقلاب ثابت کرده اند.

وی تصریح کرد: امروزه با توجه به رویکرد دولت محترم و حضور پررنگ استاندار کردستان در شهرستان بیجار و اجرای عدالت که محوریت عملکرد و توجه به قشر محروم در دولت سیزدهم بوده، امید است به این شعار در شهرستان بیجار نیز جامه ی عمل پوشانده شود.

قاسمی با اشاره به ظرفیت های متعدد شهرستان بیجار تاکید کرد: شهرستان بیجار با ۹۰ هزار جمعیت و وسعت ۲۰ درصد از خاک استان کردستان، جزء ۲ شهرستان برتر کشور در تولید گندم دیم است و با توجه به رشد منفی و پیری جمعیت و به طبع آن مهاجرت و خالی شدن روستاها، توجه به حوزه اشتغال و اقتصاد با عملکردی جهادی را به عنوان یک نیاز اساسی می طلبد که با اعتبارات فعلی روند این پیشرفت کمی دشوار خواهد بود.

فرماندار بیجار ضمن اشاره به اجرای عدالت در تخصیص حق آبه سد تالوار افزود: در راستای اجرای این سد چندین روستا به زیر آب رفته و بخش بزرگی از اراضی کشاورزان تملک شده و یا اجازه توسعه به آنها داده نمی شود بر همین اساس روستاهای بخش چنگ الماس در تنش آبی بی سابقه ای به سر می برند که امید است با نگاه عدالت محور دولت سیزدهم این بحران در شهرستان رفع شود.

طرح آب شرب پایدار بیجار از سد سیازاخ تامین خواهد کرد

وزیر نیرو گفت: تامین آب مورد نیاز شرب و صنعت شهرستان بیجار از سد سیازاخ تامین خواهد شد.

علی‌اکبر محرابیان عصر امروز در سفر سه ساعته به شهر بیجار، ضمن بازدید هوایی از سد تلوار با حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: کم کاری‌هایی در خدمات‌رسانی به مردم صورت گرفته که بخشی ناشی از طولانی شدن پروژه‌ها و بخشی به دلیل مطالعات اشتباه بوده است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مناسب برای بیجار در بخش آب گفت: در بخش آب شرب شهری طرح‌های کوتاه مدتی به عنوان طرح‌های رفع تنش آبی در دستور کار است که شامل احداث مخازن، خطوط انتقال، حفر چاه، اصلاح تصفیه‌خانه و پروژه‌های کوچک و سریع الوصول است که با تامین اعتبار اجرا می‌شوند.
محرابیان افزود: مسئله بعدی طرح بلندمدت و نهایی انتقال آب برای بخش شرب و صنعت و معدن و مشاغل وابسته به آن است که مهمترین آنها طرح انتقال آب از سد سیازاخ است و بخشی به صورت فوری آغاز شد.
وزیر نیرو افزود: برای آنکه بتوانیم از اعتبارات غیرردیف بودجه‌ای برای این پروژه استفاده کنیم به صورت ترک تشریفات به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شد تا با تامین اعتبار از محل تهاتر نفت کار به زودی آغاز شود و این طرح منجر به تامین آب پایدار برای شهرستان بیجار در دو بخش شرب و صنعت خواهد شد.
وی در خصوص آبرسانی روستایی نیز با بیان اینکه در کل کشور نسبت به استانداردها عقب هستیم، گفت: برای ۱۶ هزار روستا که به نوعی مشکل تامین آب دارند از طریق جهاد آبرسانی آب مورد نیاز تامین می‌شود.
محرابیان گفت: تمام روستاهایی که در بیجار مشکل تامین آب دارند در اولویت اجرای طرح جهاد آبرسانی خواهند بود.
وزیر نیرو در خصوص تامین آب بخش کشاورزی هم گفت: با توجه به کاهش بارش هاو منابع و افزایش مصارف باید روش‌های کشت متناسب با شرایط تغییر کند که با رعایت الگوی کشت و روش‌های نوین آبیاری امکان‌پذیر است.
وی از بررسی و تصویب الگوی کشت در شورای عالی آب برای نخستین بار در دولت خبر داد و گفت: این موضوع منجر به دسترسی عادلانه کشاورزان به آب خواهد شد.