شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۰:۱۷:۴۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۱۲ ساعت ۱۷:۱۲
لینک کوتاه مطلب:

هفته کتابخوانی فرصتی مغتنم برای نسل نوجوان و جوان است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، احمدرضا قاسمی فرماندار شهرستان بیجار ظهر امروز پنجشنبه ( 12 آبان ماه) در جلسه اجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بیجار اظهارداشت: هفته کتابخوانی فرصتی مغتنم برای نسل نوجوان و جوان است تا با مطالعه کتب غنی و علمی، از کسب علوم مفید بهره مند شوند.

قاسمی افزود: ارتباط با کتاب و توجه به خواندن کتاب های غنی و مفید در افزایش دایره لغات و نحوی صحبت کردن فرد در جامعه تاثیر بسزای دارد، نوع کتاب و تناسب سنی کتاب با مخاطب مسیله مهم تری است که باید خانواده به این موضوع دقت بیشتری داشته باشند.

فرماندار بیجار با اشاره به اینکه دانش آموزان خوابگاهی نیز با ارتباط با کتاب های خارج از درسی خود می توانند در کاهش استرس و دلتنگی خانواده موثر باشد، یادآور شد: برگزاری برنامه های فرهنگ حول محور کتاب و کتاب خوانی نیز می تواند در افزایش اعتماد به نفس و آمادگی حضور در جامعه را برای نسل جدید ایجاد کرد.

وی افزود: شهرستان بیجار با حدود ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر در مقطع متوسطه اول و دوم، پنج خوابگاه بهترین فرصت را برای برگزاری برنامه های فرهنگی و ادبی دارا است که نهادکتابخانه ها و آموزش پرورش باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

قاسمی تاکید کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی، عضویت رایگان در کتابخانه های کشور مصوب شده است و همچنین خییرین شهرستانی می توانند در بحث اجرای برنامه فرهنگی و ادبی در مدارس و خوابگاه ها برنامه ریزی داشته باشند و متولی آن باشند.

اعضای جلسه هم با اشاره به نیاز دانش آموزان و بخصوص دانش آموزان خوابگاهی به کتاب و همنشینی با کتاب، بر اهمیت موضوع فرهنگ و ادب در جامعه تاکید داشتند.

۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱ مصادف با روز بزرگداشت آیت الله طباطبایی، روز کتاب، کتابخوانی و کتابداری نام گذاری شده است.