شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۲:۲۲:۴۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۹/۱۶ ساعت ۰۹:۵۶
لینک کوتاه مطلب:

پوستر همایش گرامیداشت امیر نظام گروسی با حضور فرماندار رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، احمدرضا قاسمی فرماندار شهرستان بیجار با حضور علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، معاونین مدیرکل ارشاد و رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان از پوستر همایش گرامیداشت امیر نظام گروسی امروز چهارشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱ به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در محل دانشگاه آزاد اسلامی بیجار رونمایی شد.

قاسمی در این آیین اظهارداشت: چهره های هنری، نظامی و مدیریتی کهن دیار گروس برای عموم مردم گمنام مانده است و برگزاری چنین همایش هایی می تواند بخشی از غفلت های گذشته را برای نسل جدید جامعه بیجار جبران کند.

وی افزود: چهره امیرنظام گروسی که به نقل تاریخ عناوین مهمی از جمله وزیر فوائد عامه، وزیر مختار در انگلیس، سفیر در فرانسه و عثمانی، پیشکار آذربایجان، ریاست افواج گارد سلطنتی، ریاست قشون آذربایجان، رئیس فوج گروس، حاکم کردستان و کرمانشاهان و  گروس و همدان، ساوجبلاغ و… و عضو دارالشوری کبری و شورای وزیران را درکارنامه مدیریتی داشته و همچنین در زندگی شخصی نیز یک هنرمند نامی بوده است.

فرماندار بیجار با تاکید بر اینکه چهره های مشهور بیجار گروس را باید برای نسل های حال و آینده بازگو کرد یاد آور شد: قدمت بیش از هفت هزار ساله بیجار گروس در دل خود خواص و چهره هایی را پرورش داده که متاسفانه همانند مرحوم پروفسور ستاره پس مرگ مورد توجه قرار گرفته اند.