شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۱:۳۷:۲۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۹/۲۶ ساعت ۰۹:۳۰
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار بیجار؛ تکریم سالمندان یک وظیفه عمومی است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، احمدرضا قاسمی فرماندار شهرستان بیجار در سومین جلسه شورای سالمندان بیجار اظهارداشت: تکریم سالمندان یک وظیفه عمومی است و تنها وظیفه سازمان بهزیستیی نیست.

فرماندار بیجار ضمن تاکید بر تکریم سالمندان اظهار داشت: با توجه به افزایش رو به رشد جمعیت سالمندان در شهرستان، ضروری است تمامی دستگاههای ذیربط همچون اداره ورزش و جوانان و شبکه بهداشت و درمان در زمینه اطلاع رسانی و آگاهسازی جامعه و نیز ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری  بیش از پیش اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش نرخ رشد جمعیت، در آینده جمعیت سالمندان کشور افزایش چشم گیری خواهد داشت و باید از امروز برای آمادگی خدمات و امکانات رفاهی این قشر برنامه ریزی و نسب به ایجاد زیر ساخت های مناسب اقدام کرد.

رییس اداره بهزیستی بیجار هم در این جلسه گفت: تکریم سالمندان و ارج نهادن به این گروه از افراد جامعه  را از مصادیق بارز خدمت در جامعه اسلامی دانست و نیاز این گروه از افراد جامعه به ارائه خدمات توام با دسترس پذیری بهتر را از اولویت‌های خدمت به سالمندان برشمرد.

در پایان این نشست، مصوب شد ادارات و نهادهای دولتی جلسات آموزشی به ویژه مباحث آموزشی مرتبط با سبک زندگی سالم و استفاده از فناوری دیجیتال برای سالمندان برگزار نمایند، شهرداری احداث پارک دوستدار سالمند را پیگیری نماید، با همکاری دستگاههای اجرایی مناسب سازی مبلمان شهری جهت استفاده سالمندان و دسترسی آنان به امکانات عمومی و شهری و عابر بانک‌ها اجرایی گردد و شبکه بهداشت و درمان خدمات مشاوره‌ای رایگان در حوزه درمانی و بهداشتی و نیز مشاوره خانوادگی به سالمندان ارائه نماید.