شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۰:۵۶:۴۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۱ ساعت ۱۲:۴۷
لینک کوتاه مطلب:

دهمین جلسه شورای اداری بیجار برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، صبح امروز پنجشنبه اول دی ماه 1401، دهمین جلسه شورای اداری شهر بیجار با محوریت دهه بصیرت و مقاومت با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بیجار، مدیران ادارات دولتی و فرماندهان نظامی و انتظامی در سالن شهدای گمنام فرمانداری بیجار برگزار شد.

احمدرضا قاسمی فرماندار بیحار با اشاره به برگزاری آیین استقبال و تشیع شهدای گمنام در شهرستان بیجار اظهارداشت: هفته اول دی ماه ۱۴۰۱، شهرستان بیجار، شهرهای پیرتاج و حسن آباد روز چهارشنبه هفتم دی ماه با حضور خانواده های شهدا و ایثارگران و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: از عموم مردم منطقه شهرهای پیرتاج و حسن آباد دعوت می کنیم در آیین استقبال و تشیع هر چه باشکوه تر شهدای گمنام در صحنه حضور یابند و همچون گذشته با تجدید پیمانی دوباره، یاد و نام شهدا و دفاع مقدس را در جامعه زنده نگهدارند.

فرماندار بیجار در ادامه تاکید کرد: در حوزه کاری خود، دستگاه متولی باید ابتدا تمام و کمال به وظیفه خود عمل کند، کم کاری های دیروز، امروز به حجم بزرگی تبدیل شده است که با تمام قوا و توان تلاش می کنیم که هرچه زودتر مرتفع و به نتیجه مطلوب که کسب رضایت مردم است برسیم.

قاسمی گفت: عموم مردم از مسئولیت اجتماعی معادل و کارخانه ها اطلاعی نداشتند، مردم روستایی که فقط سه کیلومتر با کارخانه فاصله دارد، بعد از ۲۵ سال از شورع به کار آن، پیگیری مسئولین اجتماعی شده تا راه روستایی آن اسفالت شود.

وی افزود: تا امروز شفافیت از مسئولت های اجتماعی معادن در دست نبود و فرمانداری شهرستان مصمم است تا با جلوگیری از هزینه های موردی، مسیر اعتبار مسئولیت های اجتماعی را برای عموم مردم و مطالبگران شفاف و مستند نماید.

فرماندار بیجار توضیح داد: حجم تبلیغات سیاه و ناامید کننده توسط دشمن از طریق رسانه ها رخ داده است که متاسفانه برخی از مدیران هم احساس می کنند که نمی توان کاری کرد، عدم اطلاع رسانی و روشنگری ها موجب شده است که امروز جهاد تبیین برای جامعه یک نیاز ضروری است.

قاسمی تاکید کرد: مردم از ما انتظار دارند با متخلفان برخورد جدی کنیم و در کنار مقابله با کم کاری ها، وظیفه اصلی خود را درست و بجا انجام دهیم، تکریم ارباب رجوع واجب است و این اصل وجود دارد که اگر مراجعه کننده ایی به اشتباه مسئله ایی که به دستگاه دیگری ارتباط دارد، با گشاده رویی راهنمایی و هدایت شود.

وی خاطر نشان کرد: ملاقات عمومی فرمانداری بیجار جزء معدود شهرستان های است که بصورت مرتب و نا محدود با عموم مردم برگزار می شود که روزهای دوشنبه از ساعت هشت صبح تا هر زمانی که مراجعه کنند حضور داشته باشد.

فرماندار بیجار گفت: مرکز نگهداری معلولین، جهاددانشگاهی، انجمن زندانی ها از توانمدی ها و ظرفیت های بالایی برخودار است که با توجه و حمایت می تواند بیشترین تاثیر در ایجاد امید به زندگی، اشتغال و رشد اقتصادی سوق داد.

وی توضیح داد: از معضلات موجود شهر بیجرا ساماندهی و پارکینگ است که با عملکرد ضعیف دستگاه اجرایی در اجرای پیاده راه اردلان، ادامه پروژه با حساسیت بیشتر و ابتدای کار با تامین اعتبار کامل و تقسیم وظایف هر دستگاه اجرایی خواهد شد که در کمترین زمان ممکن و با کمترین مشکلات برای کسبه و مردم در دستور کار قراردارد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این جلسه اظهارداشت: مسائل اقتصادی کشور که امروز مورد حجمه انتقادات است، باید به این نکته مهم اشاره کرد که ایجاد  تقویت بی ثباتی سیاسی با اغتشاش، ضربه مهمی به اقتصاد و کاهش ارزش پول ملی دارد.

علیرضا زندیان تاکید کرد: سایر کشورهای جهان را ببینید که هر روز شاهد اغتشاش و اعتصاب هستند، امّا حجم رسانه ایی جهانی به پوشش آن پرداخته و مردم را به ادامه اغتشاش و تجمع و ایجاد خسارت می کنند؟

وی افزود: کشورهای مدعی حقوق بشر که از برخورد مسالمت آمیز جمهوری اسلامی انتقاد شدید دارند، حساب بانکی معترضان خود را حتی با کوچکترین اقدام، مسدود و مصادره می کند و با پشتیبانی رسانه ایی، وجه اقتصادی آن زیر سوال هم نمی رود.

زندیان گفت: در اغتشاشات اخیر کشور، بصورت حدودی بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان فقط خسارت مالی وارد شده است و خسارت های مادی و معنوی و انسانی را می توان بیش از چندین برابر برآورد کرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی هم کوتاه نیامد و در کنار مطالبه گری برای رفع مشکلات اقتصادی که برای عموم مردم ایجاد شده است، در روند صدور مجوز کسب و کارها کم کاری دستگاه کنار گذاشته شده است.

زندیان اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران خار چشم دشمنان است که به هر بهانه به دنیال ایجاد اغشاش و ضربه زدن هستند تا شاید نظام از آرمان های خود کوتاه بیایید تا برجام مورد نظر دشمن را بدون چون و چرا امضا کند.

وی ادامه داد: سیستم بانکی نیاز به نظارت دارد، مصوبه دولت برای تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان یک ضامن نیاز دارد امّا برخی بانک ها برای ۱۰ میلیون تومان هم ۲ ضامن درخواست دارند.

در ادمه مسئولن ادارات هم به تشریح برخی از موانع و مشکلات موجود اشاره و فرماندار بیجار دستورات لازم را برای تسریع امروز صادر کردند.