جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۵۵:۱۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ساعت ۱۰:۳۲
لینک کوتاه مطلب:

نخستین مجمع سلامت بیجار با ریاست فرماندار برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، احمدرضا قاسمی فرماندار شهرستان بیجار در نخستین جلسه مجمع سلامت شهرستان بیجار که در شبکه بهداشت و درمان با حضور دستگاه های خدمات رسان برگزار شد اظهارداشت: موضوع بهداشت و درمان از موضوع اشتغالزایی با اهمیت تر است.

قاسمی افزود: مقوله سلامت در فرهنگ و زندگی مردم جریان دارد و در کهن دیار گروس هم عموم جامعه نسبت به بهداشت و سلامت حساسیت دارند و مطالبه بحق مردم هم افزایش سطح بهداشت و درمان در منطقه است.

وی افزود: مجمع خیرین سلامت هم تنها وظیفه شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیست و نیاز است که همه دستگاه های و انحمن های مردم نهاد دوشادوش شبکه بهداشت و درمان باشند و با ارائه خدمات مناسب و ایجاد فرهنگ سازی، در امر پیشگیری گام بردارند که با توجه به هزینه کرد در حوزه پیشگیری، از ایجاد هزینه های سنگین درمان می توان کاست.

فرماندار شهرستان بیجار ادامه داد: یکی از مسائل روز شهرستان بیجار در حوزه سلامت، موضوع آبفای شهرک اندیشه است که در گذشته به هر علتی کم کاری هایی صورت گرفته و اعضای فعلی تعاونی هم توانایی انجام تعهدات را ندارند، باید نسبت به تغییر اعضا و همکاری شهرداری و شرکت آبفا، مشکلات مردم این منطقه تسریع یابد.

قاسمی گفت: نهضت ملی مسکن در شهرستان را اجازه نخواهیم داد به سرنوشت مسکن مهر گرفتار شود، ابتدای کار با مشخص شدن تعداد متقاضی و اراضی مورد نظر، دستگاه ی خدمات رسان گاز، برق، آب و مخابرات باید زیر ساخت های مورد نیاز خود را در محل اجرا کنند و سپس مجوز ساخت ساز به متقاضیان ارائه خواهد شد.

وی یاد آور شد: طرح توسعه تصفیه خانه شهرستان هم باید با آینده نگری و پیش بینی بهره برداری پروژه صنعتی به گونه ایی باشد که ضمن ایجاد اشتغال در این حوزه، بتوان از آب تصفیه شده هم برای تولید چوب و نهال استفاده کرد که صنعت چوب هم به اندازه خود بازار کار و توسعه دارد.

فرماندار شهرستان بیجار تاکید کرد: تفکیک پسماند و شیرآبه محل تجمع پسماند می تواند زمینه مناسبی برای ورود شرکت های دانش بنیان، هنرمندان و خلاقان باشد که هم در زمینه ارائه راهکار ارائه دهند و هم در فرهنگ سازی جامعه موثر باشند.

در پایان جلسه از فعالان حوزه سلامت شهرستان با اهدای لوح تقدیر و تشکر شد.