سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۳:۱۲:۱۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ساعت ۲۰:۱۸
لینک کوتاه مطلب:

بانک ها مهمترین عامل در اقتصاد کشور است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، احمدرضا قاسمی فرماندار شهرستان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید با حضور روسای بانک های عامل گفت: بانک ها در توسعه و رونق اقتصادی کشور و بخصوص شهرستان ها تاثیر مستقیمی دارند.

وی افزود: در مورد تبصره ۱۶ بیشترین درخواست های مردمی به فرمانداری است و عموم جامعه توقع به حق دارند که از تسهیلات مناسب و ارزان قیمت بهره مند شوند، مشکلات بسیاری از مردم در شهرستان بیجار منعکس می شود که در کشور و استان وجود ندارد.

قاسمی یادآور شد: شبکه بانکی هم همانند شبکه بهداشت و درمان با عموم جامعه و سلامت روانی مردم ارتباط دارد که در صورت تسریع و تسهیل در دریافت تسهیلات می تواند تعداد مراجعات به مراکز بهداشت و درمان را هم کاهش دهد.

فرماندار بیجار گفت: روسای بانک ها موظف هستند که فرصت های مالی و اعتباری که در ظرفیت بانک ها وجود دارد با مشورت فرمانداری در جهت گشایش مشکلات مردم جذب و به کار گیری شود.

وی با انتقاد از اینکه برخی از سرمایه داران بیجاری منابع خود را در بانک های خارج از استان پس انداز می کنند یادآور شد: سرمایه داران بخش کشاورزی و صنعتی حساب های شخصی خود را در شهرهای خارج از استان پس انداز می کنند و برای دریافت تسهیلات و خدمات به بانک های بیجار مراجعه می کنند و با مراجعه به فرمانداری خواستار ارائه خدمات هم هستند.

قاسمی تاکید کرد: تسهیلات تکلیفی باید برای عموم مردم ساکن در شهرستان اعطا شود، در برخی از موارد گذشته مشاهده شده است که این تسهیلات در شهرهای پر جمعیت سرمایه گذاری می کنند.

وی تصریح کرد: کلیه بانک های عامل باید پیضش از دهه فجر امسال میزان تسهیلات اعطایی و کارنامه عملکردی خود را در حوزه های عمومی مثل نسهیلات تکلیفیف صنایع توسعه و منابع داخلی که بخشی از خدمات نظام هم محسوب می شود، به اطلاع مردم برسد.

فرماندار شهرستان بیجار با اشاره به اینکه باید برای جامعه از زبان ساده توضیح داد که دولت با همکاری بانک ها چه میزان تسهیلات در بخش کشاورزی، ازدواج و عمرانی به متقاضیان ارائه کرده است گفت: معضلات فعلی جامعه ما در خصوص تامین ودیعه مسکن، تهیه مسکن، پیری، مهاجرت، اشتغال، رشد منفی جمعیت، بهداشت و درمان و وضعیت معیشتی است که بانک ها می توانند با ارائه تسهیلات مناسب به مردم، موجب رونق اقتصادی و ایجاد کسب و کارهای جدید خواهد شد.

وی با تاکید بر مدیریت صحیح منابع بانکها اظهار داشت : مدیران بانک های شهرستان باید تمام تلاش خود را در راستای جذب منابع درآمدی معادن و سایر بخش خصوصی بکار گیرند .