پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۲:۵۷:۳۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۵ ساعت ۱۰:۰۸
لینک کوتاه مطلب:

جلسه بررسی ظرفیت فرش و خوشه فرش در فرمانداری بیجار برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، احمدرضا قاسمی فرماندار شهرستان بیجار ظهر امروز چهارشنبه در جلسه بررسی ظرفیت های فرش و خوشه های فرش در شهرستان کهن دیار گروس اظهار داشت: از ۱۸۵ فقره پروانه تولید فرش در استان کردستان، بیش از ۳۰ مورد در شهرستان بیجار ثبت شده است که آمار واقعی بیش از این تعداد است‌.

وی افزود: در شهرستان بیجار موضوع تولید مواد اولیه فرش که جزء خوشه فرش محصوب می شود، رنگرزی است که در منطقه پنج مرکز رنگرزی فعال است که از این تعداد ۲ کارگاه رنگرزی با رنگ دانه های طبیعی در بیجار فعال هستند.

فرماندار بیجار با اشاره به اینکه در استان کردستان حدود ۳۰ هزار هنرمند دارنده کارت قالی بافی هستند گفت: شهرستان بیجار با قدمت تاریخی در حوزه تولید فرش، بصورت رسمی بیش از ۷۰۹ هنرمند قالی باف دارای کارت دارد که این‌ تعداد از موارد خانگی و بدون کارت بسیار کمتر است که می توان با شناسایی و هدایت مناسب، رونق فرش بافی را بار دیگر در بیجار گروس احیا کرد.

وی ادامه داد: ۵۰ هزار نفر بافنده فرش ثبت شده در استان کردستان فعال و در حال تولید فرش هستند که از این تعداد بازهم بیش از ۳۰ هزار نفر بافند در شهرستان بیجار فعالیت دارند و باید خوش فرش بتواند برای آموزش و افزایش سطح کیفیت فرش در این شهرستان گام های محکم و درستی بردارد.

قاسمی توضیح داد: خوشبختانه با حمایت های دولت و مسئولین شهرستان، از تعداد بیمه شدگان ۱۳ هزار نفر فرش بافی استان، ۹۶۴ بافند فرش در شهرستان بیجار از خدمات بیمه ایی برخودار شده اند.