پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۸:۱۵:۳۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ساعت ۱۳:۱۵
لینک کوتاه مطلب:

۱۳۵ پروژه تا پایان دهه فجر در بیجار افتتاح می‌شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، فرماندار بیجار از افتتاح ۱۳۵پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۸۰ میلیارد و ۹۱۴ میلیون تومان تا پایان دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

احمدرضا قاسمی عصر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت اغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مردم در ایام الله دهه فجر وفاداری به ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ می‌کشند.
وی خواستار حضور پررنگ مردم نسبت به سنوات گذشته در جشن‌های دهه فجر شد و گفت: مردم با حضور در برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی نشان خواهند داد دشمن با ایجاد اغتشاشات هم نمی‌تواند مردم را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بدبین کند.
قاسمی عنوان کرد: مدیران و مسوولین در اجرای برنامه‌های دهه مبارک فجر خلاقانه عمل کنند و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل امروز تبیین کنند.
وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است آرمان‌های انقلاب اسلامی را به چالش بکشد وحضور مردم را در مراسم‌های دهه فجر کمرنگ کند گفت: محور برنامه‌ها مشارکت و حضور مردم باشد.
وی در ادامه به برنامه‌ها و‌ پروژه‌های اجرایی در شهرستان بیجار اشاره و عنوان کرد:۳۰۰ برنامه اجرایی و ۱۳۵ طرح و پروژه با اعتبار ۱۸۰ میلیارد و ۹۱۴ میلیون تومان افتتاح خواهد شد.
به گفته فرماندار بیجار، ۱۶۰ میلیارد از این ۱۸۰ میلیارد تومان بابت افتتاحیه و ۲۰ میلیارد آن برای پروژه‌های کلنگ‌زنی است.
این مقام مسوول عنوان کرد: در بخش آبرسانی روستایی  ۷ پروژه  با اعتبار ۱۵ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان و در بخش طرح هادی  نیز یک طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرماندار بیجار در ادامه بیان کرد: ۵ واحد مسکن محرومین توسط بهزیستی با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید.
قاسمی به دیگر پروژه‌ها و طرح‌های انجام شده در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: در بخش تعاون روستایی ۵ طرح با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان و در بخش تعاون نیز یک طرح با یک میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: در بخش راه روستایی هم که از جمله مشکلات بیجار است، ۵۰ کیلومتر راه با اعتبار ۶۱ میلیارد و  ۷۰۰ میلیون تومان آسفالت و بهره‌برداری می‌شود.
قاسمی بیان کرد: در بخش عمران شهری ۵ طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، ۱۷ طرح با اعتبار ۵ میلیارد و ۳۶۸ میلیون تومان در عمران روستایی، ۱۰ طرح بخش کشاورزی با یک ‌میلیارد و ۴۳۱ میلیون تومان، دو طرح آبرسانی توسط بسیج با  یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان، در بخش منابع طبیعی دو طرح با اعتبار  ۶ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان، ۷ طرح در بخش برق رسانی با اعتبار ۱۱میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان و ۷ طرح آموزش پرورش با اعتبار  ۷ میلیارد و ۷۴۰ از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر در بیجار است.
به گفته قاسمی، ۳۳ طرح مخابراتی هم با ۱۵ میلیارد و  ۸۲۷ میلیون تومان و برخورداری  ۳۲ روستا تا پایان سال جاری از  اینترنت پرسرعت را از دیگر طرح‌های دهه فجر در بیجار ذکر کرد.

در اولین شب دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، مسجد حضرت امام حسین(ع) منطقه تخت شهر بیجار، جشن انقلاب برگزار شد.