شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۱:۱۰:۰۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ساعت ۱۷:۳۸
لینک کوتاه مطلب:

احمدرضا قاسمی فرماندار بیجار با مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، پیرو  هماهنگی های لازم جهت دعوت از مدیرعامل محترم انجمن خیریه مهرانه ،جلسه ای با حضور فرماندار،امام جمعه،تعدادی از مسوولین ادارات،معتمدین و خیرین شهرستان ساعت 15 یکشنبه 16 بهمن 1401 در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه فرماندار شهرستان بیجار ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و حاضرین در جلسه، ضمن تقدیر از فعالیت این انجمن در شهرستان بیجار آن را مجموعه ای منظم و سیستماتیک و با برنامه دانست که با کمک خیرین و هیات مدیره به بیماران سرطانی و خانواده های ایشان ارائه خدمات می دهند.آقای قاسمی اظهار داشتند:با توجه به فعالیت دفتر مهرانه در شهر بیجار از شهروندان و خیرین شهرستان انتظار می رود همکاری و مشارکت لازم با این نهاد خیریه را داشته باشند. تا موجب اعتماد و انگیزه خدمت بیشتر برای این موسسه را فراهم نمایند.

امام جمعه شهرستان نیز مسوولیت خیریه مهرانه در کمک رسانی به بیماران در تأمین هزینه های درمان را مهم دانست و از آنجاییکه دولت در پرداخت تمامی هزینه های درمان ناتوان است.لذا با همکاری خیرین و نیکوکاران به موسسه این امر آسان شده است. و متاسفانه در شهرستان بیجار آمار بالای مبتلایان به سرطان وجود دارد.لذا همت شهروندان و دست اندرکاران موسسه مهرانه را می طلبد؛تا التیام بخش رنج های بیماران و خانواده های کم بضاعت باشند و برگزاری این جلسه برای هماهنگی،تبادل نظر،سامان دهی و رفع مشکلات مهرانه در بیجار بسیار موثر می باشد.

علیخانی نماینده انجمن مهرانه در بیجار گزارشی از فعالیت های این انجمن در شهرستان بیجار ارائه نمودند.ایشان اعلام نمودند : از شهریور ۱۳۹۵ که دفتر این خیریه افتتاح گردیده تا امروز مردم ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان طی ۶ سال فعالیت انجمن در شهرستان کمک نموده اند.در حالیکه کل هزینه بیماران این شهرستان طی این مدت ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می باشد و ما به التفاوت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را موسسه مهرانه زنجان پرداخت نموده است.

وی مشکل انجمن را در تحت پوشش قرار دادن تمامی بیماران شهرستان دانست و با توجه به بالا بودن هزینه های درمان بیماران موسسه با کمبود منابع مالی برای تأمین هزینه ها روبرو هستند.و جهت رفع این مشکل لازم است معتمدین و خیرین شهرستان حضور مستمر و منظم در رفع هزینه های درمان بیماران تحت پوشش داشته باشند.

پس از ارائه گزارش فعالیت های خیریه،مدیرعامل انجمن بیان داشتند؛خیریه مهرانه علاوه بر زنجان در شهر های میانه،تکاب و بیجار دفتر دارد و علیرغم گذشت بیش از ۵ سال از فعالیت های این دفاتر هنوز به لحاظ مالی نتوانسته اند از دفتر مرکزی خیریه در زنجان مستقل شوند و علت این مشکل عدم استفاده بهینه از عوامل انسانی در کنار مهرانه می باشد. و تقصیر ما مدیران در عدم استفاده مردم در کنارمان بوده است. و دلیل موفقیت موسسه مهرانه در زنجان این است که تمامی اقشار مختلف مردم در کنار موسسه همکاری و مشارکت لازم را دارند.در شهرستان بیجار اگر وضعیت به همین منوال بگذرد و میزان کمک های دریافتی کمتر از هزینه های درمان باشد با مشکل در تقسیم و تخصیص منابع مالی به بیماران مواجه خواهیم شد.مشکل انجمن مهرانه در شهرستان بیجار نبود بزرگان و متمولین شهر در هیأت امنای موسسه می باشد. و از آنجاییکه انتخاب تعیین اعضای جدید هنوز انجام نشده است و در صورت تعیین هیأت مدیره هر ماه یکبار با آنها کار داریم و با هیأت امنای موسسه هر سال یکبار کار داریم.لازم است در کنار مهرانه باشید و حضور مداوم داشته باشید.

در پایان جلسه با اهدای جایزه توسط فرماندار از زحمات آقای وثوق مدیرعامل مهرانه تقدیر به عمل آمد و پس از اتمام نشست،جلسه انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرسین انجمن خیریه برای تعیین ۷ عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل و دونفر بازرس اصلی و علی البدل برگزار گردید.