جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۳:۱۸:۳۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ساعت ۱۷:۱۸
لینک کوتاه مطلب:

آیین افتتاح هفتمین روز دهه فجر در شهر حسن آباد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، صبح امروز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه، مهندس محبیان معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان بیجار، مهندس نباتی بخشدار کرانی و جمعی از مدیران و مردم منطقه آیین افتتاح و بهره برادری از پروژه ها این روز برگزار شد.

پروژه های جدول کشی و آسفالت معابر روستای مغانلو، آسفالت راه روستای نوشاد، زمین چمن مصنوعی مدرسه شیخ فضل الله نوری و برگزاری جشن انقلاب در یاسوکند برگزار شد.

زمین چمن مصنوعی مدرسه حسن آباد (شیخ فضل الله نوری ) با اعتباری افزون بر ۴۸۰ میلیون تومان به متراژ ۸۰۰ متر با حضور مسئولین شهرستانی به بهره برداری رسید.

در روستای نوشاد و سیفعلی کندی آسفالت راه روستایی از دیگر پروژه های قابل افتتاح در این روز بود.

در ادامه این روز هم عصر خاطره روحانی رزمنده”حاج محسن خورشیدی” در بیجار برگزار شد

سید عببدالرضا خضری رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار در این مراسم بازخوانی خاطرات رزمندگان و مبارزان انقلابی را از چند جهت حائز اهمیت دانست و افزود: شب‌های خاطره از سویی انگیزه و محرکی برای دست یافتن به این ویژگی‌ها و از سوی دیگر معرفی چهره‌های شاخص ایثار و شهادت برای تقویت این مقوله بسیار عظیم، بالاترین درجه انسانی محسوب می‌گردد.
وی با اشاره به شخصیت برجسته و شجاع و متواضع زنده یاد شیخ محسن خورشیدی، گفت: باید با میل و رغبت و در کمال امانت خاطرات عزیزان را بازگو کرده و به‌منظور جلوگیری از تحریف، ثبت و ضبط کنیم.
در این مراسم که امام جمعه شهرستان فرزند زنده یاد حاج محسن خورشیدی نیز حضور داشتند با حضور قاسمی فرماندار بیجار، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، امام جمعه اهل سنت بیجار،فرمانده ناحیه سپاه شهرستان، مسئولین ادارات شهرستان بیجار و جمعی دیگر از مدیران از خانواده شیخ محسن خورشیدی تقدیر به عمل آمد.
در پایان مراسم از تمثال زنده یاد شیخ محسن خورشیدی که به صورت زنده در طول برنامه توسط سرکار خانم مریم قاسم نژآد طراحی شد رونمایی و به این خانواده عزیز تقدیم گردید.
حاج محسن خورشیدی پیش از انقلاب به قم مهاجرت و در آنجا تحصیلات حوزوی خود را در محضر اساتید و مراجع اعزام به اتمام رساند و در اثر ارتباط با بزرگان حوزه علمیه قم همچون آیت الله گلپایگانی مامور به مبارزه با رژیم شاهنشاهی می شود و به منطقه بیجار بر می‌گردد. و تا پیروزی انقلاب اسلامی به مبارزات خود ادامه داد و نقش بسیار پررنگی در تشکیل بسیج در شهرستان بیجار را برعهده داشتند.