جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۴:۱۷:۲۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ساعت ۱۸:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

ظرفیت‌های بیجار در بخش‌های مختلف ظهور و بروز ندارد

فرماندار بیجار خاطرنشان کرد: شهرستان بیجار با وجود برخورداری از تمام استعدادها، در بخش‌های کشاورزی، معدن، صنایع دستی به ویژه در حوزه فرش دستباف بروز و ظهور ضعیفی داشته و آنگونه که باید قابلیت‌های خود را نشان نداده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، احمدرضا قاسمی فرماندار شهرستان بیجار عصر امروز چهارشنبه در نشست واحدهای فن‌آور و دانش‌بنیان که  در محل فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه توجه به استعدادهای انسانی بیجار از دغدغه‌های اصلی است، عنوان کرد: اعتقاد ما بر این ‌است که نیروی انسانی مهم‌ترین و‌ اصلی‌ترین عامل حرکت و روند روبه رشد توسعه هر جامعه و کشور است.

وی گفت: تاکید مقام معظم رهبری در سال جاری توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است و‌ بیشترین جلسات در این راستا بوده که امید است خروجی‌های در خور توجه حاصل شود.

وی افزود: ما در جلسات مختلف گله‌مند بودیم و توقع داشتیم دستگاه متولی این‌ حوزه در شهرستان بیجار حضور بیشتری داشته باشد و ارتباط و شناخت حاصل شود که این روند در بیجار تاکنون مطلوب نبوده است.

قاسمی گفت: اگر بتوانیم نیروهای نخبه را شناسایی و قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده شود و پیوندی میان مجموعه‌های تولیدی و‌ صنعتی با دانش‌بنیان‌ها ایجاد شود قطعا بخشی از مشکلات حل خواهد شد و آنچه ماموریت و رسالت جهاد دانشگاهی است تحقق خواهد یافت.

این مقام مسوول بیان کرد: به دستگاه‌های محتلف ابلاغ شده است که مسایل و‌ مشکلات خود را تعریف کرده و در جلسات با دانش‌بنیان‌ها مرتفع سازند.

فرماندار بیجار خاطرنشان کرد: شهرستان بیجار با وجود برخورداری از تمام استعدادها، در بخش‌های کشاورزی، معدن، صنایع دستی به ویژه در حوزه فرش دستباف بروز و ظهور ضعیفی داشته و آنگونه که باید قابلیت‌های خود را نشان نداده است.

قاسمی از جمله راهکارهای نشان‌دادن استعدادهای دیار گروس را تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان با واحدهای تولیدی و مراکز آموزشی عنوان کرد.

وی گفت: فرایند آموزش و پژوهش و حوزه علم و‌ دانش باید به طور ویژه مورد توجه قرا گیرند و صرفا نمایشی و تبلیغ نباشد، سال ۱۴۰۰و امسال بیجار در قبولی کنکور رتبه اول استانی داشته و این مهم ظرفیت بسیار ارزنده‌ای برای دیار گروس است.

قاسمی افزود: پارک علم و فن اوری می‌تواند با آموزش وپرورش ما در تعامل باشد و استعداد جوانان را شکوفا سازد چرا که رسالت ذاتی پارک علم و فناوری توجه به استعدادهاست.

رییس جهاد دانشگاهی کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه واحدهای تولیدی دیار گروس بسیار مطلوب و در حال پیشرفت هستند بر پشتیبانی این واحدها تاکید کرد و گفت: پشتیبانی از واحدهای تولیدی موجب رشد ارزنده این ‌واحدها و استعداد جوانان خواهد شد.

اکبر اسدی گفت: تولیدکننده موتور اقتصاد یک شهر یا یک کشور است که وقتی حمایت شود اقتصاد مجموعه روبه رشد خواهد بود، جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای بین‌بخشی است که از ظرفیت بسیار خوبی به ویژه در بخش دانش‌بنیان برخوردار است.

اسدی به تنوع آموزش‌های جهاد دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش نیروی انسانی می‌توان آموزش‌های خوبی در راستای کشف استعدادها در جهاد دانشگاهی در مراکز شهرستان‌ها انجام داد.

وی اظهار کرد: تبلیغات بسیار مهم است و باید کارهای فرهنگی و اشتغال و کارآفرینی در کنار توجه ویژه به این ‌امور برای اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم تبلیغات خوبی داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در بحث گیاهان دارویی و بحث ناباروری بسیار خوب کار کرده اما متاسفانه در کردستان این رغبت وجود ندارد و ‌استقبال نمی‌شود.