جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۶:۲۱:۰۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۱۱ ساعت ۱۱:۳۹
لینک کوتاه مطلب:

استقرار اکیپ‌های نظارت بر سلامت غذایی عید نوروز در بیجار

فرماندار بیجار از استقرار اکیپ و‌گشت نظارت بر سلامت غذایی در عید نوروز در بیجار خبر داد و گفت: کالاهای پر مصرف در ایام نوروز به ویژه مواد غذایی ، بهداشتی ، را کنترل خواهیم کرد.

استقرار اکیپ‌های نظارت بر سلامت غذایی عید نوروز در بیجار

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، احمدرضا قاسمی فرماندار شهرستان بیجار صبح  امروز پنجشنبه در جلسه کارگروه امنیت غذایی در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: با توجه به نزدیک‌شدن سال نو با افزایش و حجم بالای مصرفی آب و پسماندهای خانگی  و ترافیک و آلودگی هوا و همچنین حضور مهمانان نوروزی، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و‌ درست در راستای ساماندهی این امور هستیم.

وی ضمن تقدیر از پرسنل بیمارستان و کادر درمان شهرستان بیجار افزود: تمامی ادارات و‌ ارگان‌های شهرستان باید در راستای حفظ امنیت غذایی با شبکه بهداشت همکاری کنند.

قاسمی اظهار کرد: بهداشت کالاهای پر مصرف در ایام نوروز  به ویژه مواد غذایی و بهداشتی را کنترل خواهیم کرد، وقتی بحث امنیت غذایی مطرح است رسیدن کالای سالم به دست مردم باید در دستور کار و در اولویت قرار گیرد.

قاسمی عنوان کرد: باید غذاها و‌ کالاهایی که وارد شهرستان می‌شوند بررسی شده و از ‌امینت غذایی برخوردار باشند، نمایشگاه بهاره در مجموعه ۱۷ شهریور بیجار برگزار خواهد شد و انتظار می‌ورود سلامت و‌امنیت غذایی در این نمایشگاه همچون سنوات گذشته در اولویت باشد.

فرماندار بیجار با اشاره به وجود سگ‌های ولگرد و اتفاق ناگوار اخیر برای کودکی که دچار سگ‌گزیدی شده بود گفت: معضل سگ‌های ولگرد متاسفانه در اکثر شهرهای استان کردستان وجود دارد و هیچ یک از شهرهای استان در این زمینه به جمع‌بندی کامل نرسیده‌اند.

قاسمی افزود: در راستای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد ملاحظات زیست‌محیطی و حساسیت‌ تشکل‌های غیردولتی وجود دارد لذا باید به طریقی در رابطه با جمع‌آوری سگ‌های ولگرد عمل کرد که کمترین تبعات اجتماعی داشته باشیم.