جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۱:۴۴:۲۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱/۲۰ ساعت ۱۴:۳۶
لینک کوتاه مطلب:

هفته هنر انقلاب اسلامی

پوستر هفته هنر انقلاب اسلامی در بیجار رونمایی شد

به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی که با سالروز شهادت سید اهل قلم، سید مرتضی آوینی نام گذاری شده است، پوستر هفته هنر انقلاب اسلامی سال 1402 با حضور هنرمندان و مسئولین شهرستان بیجار رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، پیش از ظهر امروز یکشنبه پوستر هفته انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲ با حضور فرماندار، رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار و جمعی از هنرمندان، مداحان و نویسندگان بیجاری رونمایی است.

احمدرضا قاسمی فرماندار شهرستان بیجار در این جلسه اظهارداشت: شهید آوینی آثار بسیار ماندگار و کمی نظیری از خود بجای گذشته، قطعا انقلاب اسلامی در جایگاه بزرگترین پدیده سیاسی قرن بیستم، هنر توانست این دستاورد عظیم را به دنیا نشان دهد.

وی افزود: در انقلاب اسلامی و تشکیل نهاد حوزه هنری انقلاب اسلامی، با حفظ رسالت هنر متعهد دینی و انقلابی توانست تولیدات هنری زیادی را در حوزه های مختلف ایجاد و به عرضه عمومی نمایش دهد.

فرماندار بیجار گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی به محفلی برای هنرمندان تبدیل شده است که اعتقاد داریم بیش از ۲۰ درصد ظرفیت هنری شهرستان هنرپرور بیجار می تواند در حوزه دینی و انقلابی به پردازد که در حوزه حمایتی چنین نهادی می تواند رشد کند.

قاسمی توضیح داد: شعر، داستان نویسی، فیلم نامه نویسی و نمایش از حوزه هایی است که حوزه هنری توانسته هنرمندان توانمند را درون خود جمع آوری کند و با حمایت و هدایت تخصصی، زمینه رشد و شکوفایی را بیش از پیش رونق بخشیده است.

وی تاکید کرد: هنر می تواند در جامعه فرهنگ سازی کند و در بحث زیبا سازی، حفظ و نگهداری محیط زیست و شهری، آموزش و تربیت خانوادها یکی از موثرترین و اثر گذارترین اقدام است.

رییس حوزه هنری بیجار هم در این جلسه اظهارداشت:  شعار امسال که مهار تولید و رشد تولید را می توانیم با استفاده از ظرفیت هنرمندان و عرصه هنر در این مسیر گام های بلندی را برداشت.