سه شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ , ۰۲:۴۰:۴۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۷ ساعت ۰۳:۳۸
لینک کوتاه مطلب:

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان بیجار

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان بیجار

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان بیجار

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان بیجار

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بیجار، هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان به ریاست مهندس محبیان فرماندار شهرستان بیجار و با حضور عیسی هواسی مدیرکل سازمان بازرسی استان کردستان، ائمه جمه ، اعضای شورای تامین و اداری شهرستان بیجار در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

مهلت چهل پنج روزه بانک ها در اعطای تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در صف انتظار /اعتبارسنجی رکن اصلی مقبولیت ضمانت در بانک ها

رئیس سازمان بازررسی استان کردستان گفت: بانکها ظرف چهل و پنج روز نسبت به پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در صف انتظار  اقدام کنند.

انتخابات باید  با توجه به راهبردمقام معظم رهبری برمبنای امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت  برگزار شود اظهار داشت : همه ما وظیفه داریم در راستای این چهار راهبرد گام برداریم.

هواسی گفت: با توجه به اینکه شهرستان بیجار کریدور چند استان است می تواند به یکی از قطب های گردشگری تبدیل شود.

هواسی در خصوص راه های شهرستان اظهار داشت:  نقاط حادثه خیز راه های بیجار، فرسودگی راه ها وسرانه پایین بهسازی راه روستایی  نیازمند توجهی  ویژه است ودرتامین اعتبار نباید  به اعتبارات استانی اکتفا کرد.

رئیس سازمان بازررسی در پایان صرفه جویی،توجه به برگزار نماز جماعت پرشور در ادارات، پیگیری دلایل متوقف شدن پروژه انتقال آب سد سیازاخ به بیجار و مسائل مربوط به تخصیص حق آبه از سد تلوار و تعامل مستمر ادارات را از موارد مهم جهت پیگیری و بررسی  دانست.

این مسئول اخذ تصویر مدارک  شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه راتوسط بانکها ممنوع اعلام کرد وگفت: محرزشدن هویت ارباب رجوع بانکها باید از طریق  استعلام توسط بانک انجام شود.

فرماندار بیجار گفت: با توجه به اینکه ۷۰درصدخاک اهن اسفنجی در بیجار تامین می شود، انتظار می رود پس از آهن اسفنجی، نورد و ورق هم در بیجار پیش بینی واجرا شود تا زنجیره تکمیل تر و زمینه اشتغال بیشتری فراهم شود.

وی ادامه داد: اعتبارات تخصیص داده شده در مساحت شش هزار کیلومتری گم خواهد شد و عملا نمیتوان توجه ویژه به حوزه های مختلف داشته باشیم.

فرماندار بیجار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیجار را ظرفیت مغفول بیجار خواند اظهار داشت: بیجار با قدمتی بیش از هفت هزار سال و ثبت یکصد و بیست اثر ملموس ثبت شده در حوزه میراث فرهنگی می تواند زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کند

فرماندار بیجار در ادامه خواستار احیای پروژه انتقال آب از سد سیازاخ(این پروژه مدتی است متوقف شده است) و تخصیص حق آب بیجار از سد تلوار شد.

این مسئول در پایان خواستار احیای حق منطقه عملیاتی برای بیجار و توجه به بخظ درمان شهرستان شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی خورشیدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا مدیریت و مسئولیت را امانتی گرانبها خواند و اظهار داشت : دیدگاه امانتی به مسئولیت، زمینه را برای شایسته سالاری وتوانمندی در حوزه مدیریتی،خدمت صادقانه وخالصانه فراهم می کند در غیر اینصورت خیانت تلقی می شود.

وی با اشاره به اینکه الگو پردازی ریشه قرآنی وروایی داردگفت: مسئول اهل معنویت میتواند الگو واسوه ایی کناسب باشدوحضور مسئولین در نماز جماعت ادارات، مساجد و حضور در نماز جمعه می تواند زمینه ساز این مهم شود.

در پایان اداره جهاد کشاورزی از فرماندار شهرستان بیجار بخاطر برگزاری مراسم جشنواره گندم تجلیل شد.