پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۱۷:۴۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۲۲ ساعت ۲۰:۲۸
لینک کوتاه مطلب:

جشنواره زنگ آب شهرستان بیجار

جشنواره زنگ آب شهرستان بیجار

جشنواره زنگ آب شهرستان بیجار

به گزارشروابط عمومی فرمانداری شهرستان بیجار؛ جشنواره زنگ آب شهرستان بیجار با حضور فرماندر بیجار، مدیر ابفا بیجا ، مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان کردستان، و تعدادی از مدیران ادارات، مربیان ودانش اموزان برگزارشد

محمد حسین محبیان با بیان اینکه فرهنگ استفاده بهینه از منابع آبی باید در خانواده ها نهادینه شود اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران در شمار کشورهای کم آب قرار ارد باید از هدرفت آب جلوگیری شود واقداماتی در این راستا انجام شود.

وی با اشاره به نقش بی بدیل جامعه دانش آموز در جلوگیری از هدررفت آب, گفت:نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح اب در میان دانش اموز موجب می شود که هر دانش آموز تبدیل به سفیر جلوگیری از هدررفت آب در خانواده ها شود و آموزش های لازم را به اعضا خانواده خود ارائه دهند.

محبیان تاکید کرد: آموزش صحیح قشر دانش آموزی می تواند، بازوی کمکی ما در تحقق هدف عمده جشنواره(صرفه جویی ومصرف بهینه آب ) باشد.

فرماندار بیجار با بیان اینکه آب علی رغم ارزش بالا دارای قیمتی ارزان است خاطر نشان کرد : مصرف اصولی و استفاده بهینه از اب بویژه در فصل تابستان و ایام گرما از اهمیت بالایی برخوردا است.

در ادامه حسین اصفهانی هدف از برگزاری جشنواره را مدیریت مصرف بهینه آب خواند و اظهار داشت: هدف از برگزار این جشنواره ارتقای سطح آگاهی کودکان درارتباط با نقش آب و آشنایی این قشر با مفاهیم صرفه جویی است.

وی با بیان اینکه قشر دانش آموز یکی از پایگاه های مهم در انتقال مفاهیم آموزشی و ارتقای فرهنگ خانواده ها در مصرف بهینه آب است گفت : انقال مفاهیم آموزشی از طریق دانش آموزان به خانواده ها و ارتقای روحیه مشارکت پذیری و هم افزایی کودکان، اولیا ومربیان با مجموعه آب وفاضلاب و تاکید بر نقش موثر انان در مصرف بهینه می تواند از این مسیر سریعتر منتج به نتیجه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری بیجار؛ در پایان همزمان با نواخته شدن زنگ آب، کتب آموزش مصرف صحیح آب در میان دانش آموزان توزیع شود.