پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۰۱:۱۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۲۲ ساعت ۲۰:۳۳
لینک کوتاه مطلب:

جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار

جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار

جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بیجار، جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار به ریاست حضرت حجت الاسلام و المسلمین خورشیدی امام جمعه شهرستان و با حضور مهندس محبیان فرماندار شهرستان بیجار، مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نیز اعضای این ستاد و جمعی از رؤسای ادارات در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

تذکر لسانی یک معروف مهم در جامعه است

مهندس محبیان فرماندار شهرستان بیجار گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و تذکر لسانی یک معروف مهم در جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان بیجار، محمد حسین محبیان در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که با حضور مسئولین و بازاریان برگزار شد اظهار داشت: فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر همواره در جامعه از جایگاه بالایی برخوردار بوده و ما باید به عنوان یک فرد مسلمان تذکر لسانی را داشته باشیم.

وی افزود: تذکر لسانی یک معروف مهم است و در تمامی زمینه ها باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

محبیان به ضرورت حضور ناظر غیر بومی در بیجار اشاره کرد و ابراز داشت: شهر بیجار به دلیل کوچک تر بودن و شناخت مردم از یکدیگر بهتر است در راستای نظارت قیمت ها از ناظرین غیر بومی استفاده شود.

فرماندار بیجار بر لزوم قیمت گذاری دقیق توسط اتحادیه ها تاکید کرد و ابراز داشت:در بعضی از کالا ها به دلیل متفاوت بودن اجناس قیمت گذاری های دقیق وجود ندارد اما اتحادیه ها باید قیمت گذاری دقیق داشته باشند.

وی از کاهش خام فروشی در بیجار خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه واحد های صنعتی متعددی در بیجار وجود دارد از جمله در حوزه اهن که در حال حاضر سه واحد گندله سازی و یک واحد اهن اسفنجی وجود دارد که از خام فروشی جلوگیری می کند.

محبیان خاطر نشان کرد: در حوزه بازار کنترل بیشتری باید صورت بگیرد و از جرایم بازدارنده استفاده شود تا از گران فروشی جلوگیری به عمل آید.

حجت الاسلام خورشیدی امام جمعه بیجار گفت: حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب یاس و نا امیدی دشمنان می شود.

حجت الاسلام علی خورشیدی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: طبق حدیثی از حضرت علی(ع) تمام اعمال خوب و شایسته و حتی بالاترین انها که جهاد در راه خدا است در برابر فریضه امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در برابر دریا است.

وی افزود:اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرا شود جامعه به سعادت می رسد و همه باید در این زمینه احساس وظیفه کنند .

حجت الاسلام خورشیدی عنوان کرد: در اینده نزدیک انتخابات را در پیش داریم و همه باید متحد و منسجم پیرو مکتب و انقلاب باشیم و از خودمان و خانواده خودمان شروع کنیم تا در انتخابات شرکت کنند.

وی اعلام کرد: پادزهر ما در مقابله با دشمنان مشارکت در انتخابات است و کوتاهی در این زمینه طبق فرمایش رهبر غیر قابل بخشش است.

وی ادامه داد: در بحث حجاب و عفاف باید هوشیار باشیم و اگر جامعه به سوی منکر برود همه ضربه می بینند و بر اساس از خودمان شروع کنیم تا شاهد تأثیرگذاری ان باشیم.

حجت الاسلام خورشیدی اعلام کرد: فروشندگان باید حد و حدود شرعی را رعایت کنند و نظارت های ما باید بیشتر شود و دادستان باید در این زمینه ورود داشته باشد.

امام جمعه بیجار در ادامه بر لزوم نظارت بر قیمت در بازار بیجار تاکید کرد و بیان داشت: ناظرین و بازرسین باید بر قیمت ها در بازار بیجار نظارت داشته باشند تا از گران فروشی جلوگیری شود.

حجت الاسلام خورشیدی خاطر نشان کرد:گشت های نظارتی بالاخص در دو ماه پایانی سال بیشتر شود تا با کران فروشی برخورد شود.

لازم به ذکر است در این جلسه تعدادی از مسئولین ادارت سطح شهرستان به بیان مهم ترین اقدامات خود در حوزه عفاف و حجاب، مطالبه گری پرداختند.

در پایان از تعدادی کسبه منصف شهرستان بیجار تجلیل بعمل آمد