پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۵:۰۸:۴۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۲۲ ساعت ۲۰:۳۷
لینک کوتاه مطلب:

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیجار

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیجار

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیجار

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بیجار ؛ جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر به ریاست مهندس مصطفی کاظمی معاونت محترم فرمانداری شهرستان بیجار و با حضور مسئولین و نمایندگان ادارات شهرستان بیجار در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مهندس کاظمی معاون فرمانداری ضمن تسلیت بمناسبت شهادت جمعی از زائران سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در حادثه تروریستی کرمان ، با اشاره به مسئله اعتیاد و آمار آن در کشور اظهار داشت: این پدیده بدخیم به عنوان یک عامل موثر،موجب شکل گیری بسیاری از آسیب های اجتماعی است .

وی با اشاره به موضوع دستورالعمل یاری گران به عنوان یک راهکار مردمی با ماهیت فرهنگی, گفت : در این طرح در سطح کشور ۳۰ درصد از جامعه هدفی که شناسایی می شوند، مد نظر قرار میگیرند و با راهکارهای متعدد تلاش میشود تا بتوان ایشان را به چرخه زندگی بازگرداند‌.

این مسئول در خصوص استفاده از ظرفیت انجمن معتادین گمنام اظهار داشت : بهترین و موثر ترین مربیان آموزش ترک اعتیاد ، بهبود یافتگانی هستند که این مسیر را طی کرده اند و به زندگی بازگشته اند ، به همین خاطر هم تاثیر گذارند و هم هدف را که رهایی از این بلای خانمان سوز است به خوبی می‌شناسند، و در عین حال فرد تحت درمان نیز فرمان پذیری و نصیحت پذیری بیشتری خواهد داشت ،لذا در حوزه آموزش خصوصا در کمپ های شهرستان از ظرفیت انجمن معتادین گمنام استفاده شود.

وی افزود : نظارت بهداشتی و ایمنی کمپ ها باید با دقت کامل انجام شود ، تا شاهد اتفاق های ناگواری نظیر اتفاق استان گیلان نباشیم .

کاظمی در خصوص تبصره ۱۸ و توجه ویژه نهادهای حامیتی خاطر نشان کرد : توقع داریم که تمرکز نهادهای حمایتی بیشتر بر روی افراد بهبود یافته و خانواده معتادین بدسرپرست قرار گیرد چرا که ایجاد یک شغل و‌منبع درآمد برای معتاد بهبود یافته و خانواده اش موجب نجات یک خانواده خواهد شد.

این مسئول اظهار داشت : در موضوع مواد مخدر بیشترین هزینه را ماموران خدوم امنیتی و نظامی میپردازند و بیشترین شهدای فراجا مربوط به درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر است.

مهندس کاظمی اطلاع رسانی و‌ شناساندن مصادیق و تاثیر مصرف مواد مخدر به خانواده های دانش آموزان را مهم دانست و گفت : پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر یک هشدار جدی است که در این رابطه نقش لیدر های فرهنگی و مذهبی در پیشگیری, بسیار تاثیر گذار خواهد بود‌.

در پایان جلسه دبیر و اعضای شورا گزارشی از اقدامات بعمل آمده در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ارائه دادند