جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۱۵:۰۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ساعت ۱۹:۳۷
لینک کوتاه مطلب:

اولین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

اولین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان بیجار

اولین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان بیجار ، اولین جلسه شورای ترویج وتوسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست مهندس محبیان فرماندار بیجار ، علیرضا شهسواری مدیرکل بنیاد شهید استان کردستان و مسئولین شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان کردستان:
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان کردستان گفت:ترویج فرهنگ ایثار و شهادتدر جامعه اهمیت زیادی دارد و باید در راستای ترویج این امر مهم تلاش کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری بیجار ، شهسواری پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ترویج ایثار و شهادت که در فرمانداری بیجار برگزار شد اظهار داشت:شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عالیترین مرجع فرهنگی در کشور می باشد و از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی افزود: اهمیت این شورا از این جهت است که رئیس این شورا استانداران و در شهرستان ها فرمانداران هستند و مصوبات این جلسه در حکم مصوبات شورای تامین قرار دارد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان کردستان از اختصاص یک درصدی بودجه ادارات در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و اعلام کرد: در دوسال اخیر در مجلس اتفاق خوبی رقم خورد و آن هم صرف شدن اعتبارات یک درصد دستگاه های اجرایی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است.
شهسواری ادامه داد: این اقدام نشان از اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد چرا که تارک این کشور بر ترویج این دو فرهنگ ارزشمند قرار دارد.
وی به اهمیت حضور مدیران در این شورا اشاره کرد و گفت: مسئولین ادارات که عضو این شورا هستند باید شخصا در جلسات حضور داشته باشند چرا که جایگاه این جلسه در حوزه فرهنگ مهم و ارزشمند است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان کردستان اضافه کرد: ما باید تلاش بیشتریدر اثر گذاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داشته باشیم و همانطور که نگاه رهبر معظم انقلاب در تمامی حوزه ها رو به افق است متاسفانه آن طور که باید ما در این راه تلاش نکررده ایم و باید در این مسیر قدم برداریم.
وی به نقش مهم دستگاه های اجرای در این مسیر اشاره کرد و ابراز داشت: نهاد های انقلابی و دستگاه های اجرایی باید در راستای ترویج این فرهنگ در جامعه تلاش کنند و خانواده شهدا و ایثار گران نیزدر این مهم نقش بزرگی دارند.
شهسواری اعلام کرد: خانواده شهدا و ایثار گران همواره در ترویج این فرهنگ مهم پیشرو هستند و علاوه بر این ما نیز وظیفه داریم در این راه قرار برداریم.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان کردستان اضافه کرد: سردار سلیمانی وقف ایثار بود و همواره در این راه قدم بر می داشت و خود را وقف مردم کرده بود و در این راه نیز به شهادت رسید.
وی با تاکید بر اینکه سیاست گذاری فرهنگی امری مهم است عنوان کرد: برگزاری یادواره های شهدا به صورت سنتی خود دیگر اثرگذار نیست و باید در این راه تلاش کنیم.
وی ضافه کرد: بعد از وقایع اخیر باید هوشیار تر باشیم و جوانان را با فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه آشنا کنیم و رویداد های پر محتوا برگزار کنیم تا این فرهنگ مقدس در اذهان ماندگار شود.
شهسواری همچنین به مصوبه مجلس در خصوص صرف یک درصدی اعتبارات دستگاه های اجرای در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به مصوبه مجلس اداران باید در راستای صرف این یک درصد تلاش کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان کردستان خاطر نشان کرد: در برنامه سه ساله ای مصوب شده مزار شهدا مرمتن و باز سازی شود و در برق رسانی به گلزار شهدا و دسترسی های آسان مردم به این گلزار ها باید تلاش کرد.
شهسواری یاد آور شد:لازم است شهرداری و شوراهای شهر در راستای رفع مشکلاتی که در گلزار شهدا وجود دارد تلاش کند.

فرماندار بیجار
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان مهم ضروری است
بیجار- فرماندار بیجار گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان مهم ضروری است و در استای این مهم باید تلاش کرد.
محمد حسین محبیان پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ترویج ایثار و شهادت که درفرمانداری بیجار برگزار شد اظهار داشت:سپاه انقلاب اسلامی پاسخ دندان شکنی به دشمنان در شب گذشته دادند و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسراییل زودتر از ۲۵ سال آینده هم نابود خواهد شد.
وی افزود: فریاد مظلوم در سایر کشور های اروپایی هم شنیده می شود و این نشان می دهد مردم سراسر جهان خواستار نابودی این رژیم منحوس هستند.
محبیان به اهمیت شورای فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و بیان داشت: چکیده فرهنگ انقلاب اسلامی نشات گرفته از فرهنگی ایثار و شهادت است .
وی افزود: در این جلسات باید گفتمان صورت بگیرد و نظرات اعضا مطرح شود ابتکار عمل در ایین جلسات وجود داشته باشد و طرحی نو را ایجاد کنیم.
وی با تاکید بر اینکه ما باید تمرکز را براصل جوانان قرار دهیم عنوان کرد: باید در بستری که جوانان در ان حضور دارند که همان فضای مجازی است تلاش کنیم تا این فرهنگ در اذهان جوانان و نوجوانان ماندگار شود.
محبیان تاکید کرد: دانشجویان و دانش آموزان ما اذهان آماده ای دارند و باید در این راه تلاش کرد تا فرهنگ ایثار و شهادت ترویج پیدا کند.
فرماندار بیجار گفت:در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید جامعه هدف مشخص شود و محتوای خوب و درست نیز برای این افراد آماده شود.
وی برلزوم بهره گیری از خاطرات و گفته های خانواده شهدا و ایثار گران تاکید کرد و ابراز داشت:در راستای ترویج این فرهنگ مهم باید به سمت خانواده های شهدا و ایثار گران برویم چرا که این خانواده ها هنوز حضور دارند و باید از این افراد استفاده کرد.
وی گفت: این وظیفه سنگینی است و باید برای آن هزینه کنیم و در این مسیر از توان تشکل های مردمی بهره ببریم.
محبیان عنوان کرد:خانواده شهدا و ایثار گران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره پیشگام و پیشرو هستند ولازم است با همه خانواده شهدا و ایثار گران ارتباط بگیریم تا مطاللب های جدید بیان شود .
وی تاکید کرد: بیان این مطالب می تواند نقش بسیار مهمی در ترویج این فرهنگ مهم در جامعه داشته باشد.
فرماندار بیجار خاطر نشان کرد:توجه ویژه ای به شهدایی که در نقاط دور دست هستند داشته باشیم و با خانواده این افراد ارتباط بگیریم تا ناگفته های بیشتری بیان شود تا این راه همچنان ادامه پیدا کند.

لازم به ذکر است در پایان از فرماندار و مسئولین ادرات حاضر در جلسه تجلیل بعمل آمد