جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۵۹:۰۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ساعت ۱۹:۴۹
لینک کوتاه مطلب:

جلسه کارگروه فرهنگی دفاع مقدس و بررسی یادمان های شهدای گمنام شهرستان بیجار

جلسه کارگروه فرهنگی دفاع مقدس و بررسی یادمان های شهدای گمنام شهرستان بیجار

جلسه کارگروه فرهنگی دفاع مقدس و بررسی یادمان های شهدای گمنام شهرستان بیجار

جلسه کارگروه فرهنگی دفاع مقدس و بررسی یادمان های شهدای گمنام شهرستان بیجار

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بیجار ، این جلسه با حضور مهندس محبیان فرماندار شهرستان بیجار ، سرهنگ دکتر علی کلوندی مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان کردستان ، مهندس کاظمی معاون فرماندار و مسئولین ذی ربط در محل فرمانداری برگزار گردید.

مدیر کل حفظ نشر و اثار ارزش های دفاع مقدس استان کردستان :
یادمان های شهدا در بیجار به بهره برداری می رسد
بیجار-مدیر کل حفظ نشر و اثار ارزش های دفاع مقدس استان کردستان گفت:تعدا شش یادمان شهدا در شهرستان بیجار به بهره برداری می رسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان بیجار ،علی کلوندی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه فرهنگی دفاع مقدس و بررسی یادمان های شهدای گم نام این شهرستان اظهار داشت: شهرستان بیجار میزبان هشت شهید گم نام است.
وی افزود:در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت مقام والای شهیدان تعداد شش یادمان برای شهدای گم نام این شهرستان ایجاد می شود.
مدیر کل حفظ نشر و اثار ارزش های دفاع مقدس استان کردستان تاکید کرد:تعدادی از این یادمان ها آماده شده است و دو یادمان دیگر نیز در سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان بیجار و وجود شهدای والا مقام در این شهرستان در سال آینده این شهرستان میزبان چند شهید گم نام دیگر نیز خواهد بود.
وی اعلام کرد: شهرستان بیجار یکی از شهرستان پیشگام در حوزه هشید و شهادت است این شهرستان ۴۵۰ شهید دارد که در درگیری های متعدد به شهادت رسیدند و شهدا و رزمندگان ایران اسلامی احساس تکلیف کردندو به شهادت رسیدند.
کلوندی ابراز داشت: در این شهرستان بعد از دفاع مقدس آنگونه که باید نتوانسته ایم در راستای بیان دستاورد های فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.
وی ادامه داد: در همه اقشار در این شهرستان برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی به جهاد رفتند و در راستای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی تلاش کردند.
وی تاکید کرد:تعدادی از فرماندهان شهید مربوط به شهرستان بیجار هستند که اینها از جایگاه های بالایی برخوردار هستند و ما نتوانسته ایم مجاهدت این شهدا را به درستی بیان کنیم.
مدیر کل حفظ نشر و اثار ارزش های دفاع مقدس استان کردستان بر لزوم بیان خاطران شهدا تاکید کرد و گفت: لازم است تا خاطرات شهدا برای مردم بیان و بازگو شود و در راستای این مهم تلاش خواهد شد.
کلوندی گفت :شهدای این شهرستان از جمله شهید نجات اللهی از شهدای بزرگ و اساتید بزرگ کشور هستند و این ها ظرفیت های بزرگی هستند که باید به مردم معرفی شوند.

فرماندار بیجار:
ساخت یادمان شهدای گم نام بیجار تسریع شود
بیجار- فرماندار بیجار گفت: ساخت یادمان‌های شهدای گمنام در بیجار با اقدامات مدون تسریع شود.
به گزارش خبرنگار مهر،محمد حسین محبیان پیش از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه فرهنگی دفاع مقدس و بررسی یادمان های شهدای گم نام این شهرستان اظهار داشت: سپاه انقلاب اسلامی پاسخ دندان شکنی به دشمنان در شب گذشته دادند و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسراییل زودتر از ۲۵ سال آینده هم نابود خواهد شد.
وی افزود: فریاد مظلوم در سایر کشور های اروپایی هم شنیده می شود و این نشان می دهد مردم سراسر جهان خواستار نابودی این رژیم منحوس هستند.
محبیان اعلام کرد:شهدای گم نام در کارخانه سیمان بیجار به دفن رسیدند و مراسم باشکوهی برگزار شد و با درایت مسئولین بخشی از نگرانی مردم در خصوص تدفین شدن این شهید و یا غریب بودن این شهید در مجموعه سیمان کردستان مطرح بود اما بازخوردی که بعد از خاکسپاری دریافت بسیار مثبت بود.
وی اضافه کرد:مجموعه سیمان تا پیش از این صنعتی بود اما از امروز این در برای ورود عموم مردم و زیارت قبر این شهدا باز خواهد بود و مراسمات دینی و مذهبی در این مکان برگزار خواهد شد.
فرماندار بیجار به ایجاد یادمان شهدا نیز اشاره کرد و ابراز داشت: یادمان شهید نیز در شهر بابارشانی ایجاد خواهد شد .
محبیان خاطر نشان کرد: مسولین مربوطه در راستای ساخت المان و یادمان شهدا با جدیت بیشتر و جهادی وارد کار خواهند شد و در آینده ای نزدیک شاهد ساخت این یادمان ها خواهیم بود

و در پایان طی حکمی محمد حسین محبیان به عنوان رئیس هیئت امنای شهدای گمنام شهرستان بیجار منصوب گردید