جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۳:۲۴:۵۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ ساعت ۱۷:۴۱
لینک کوتاه مطلب:

۱۵ اسفند روز درخت‌کاری گرامی‌باد.

۱۵ اسفند روز درخت‌کاری گرامی‌باد.

۱۵ اسفند روز درخت‌کاری گرامی‌باد.

?۱۵ اسفند روز درخت‌کاری گرامی‌باد.

?درختان قلب سبز زمین هستند.

گرامیداشت هفته منابع طبیعی با کاشت نهال در اردوگاه شهید فهمیده با حضور مهندس محبیان فرماندار شهرستان بیجار، فرماندهان نظامی و انتظامی، جامعه بسیجیان به ویژه دانش آموزان، مسئولین ادرات شهرستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان های مردم نهاد و رییس، امام جماعت و کارکنان اداره منابع طبیعی

فرماندار شهرستان بیجار در این مراسم با تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گفت: جنگل ها و عرصه های ملی امانت آیندگان و میراث گران قیمت گذشتگان است که پاسداری از این مواهب الهی وظیفه آحاد مختلف مردم است. و همچنین امیدواریم در شرایط موجود کشور کاشت درختان بتواند شادابی و خرمی را به جامعه هدیه کند .

وی افزود: درخت و درختکاری نماد سرسبزی و شادابی و مظهر آبادی و عمران است که در دین مبین اسلام و آیات و روایات تاکید زیادی بر آن شد.

عظیمیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیجار اضهار داشت : این مراسم که با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به عنوان سرمایه های ارزشمند ملی و ترغیب مسئولان و شهروندان به کاشت نهال و احترام به طبیعت برگزار شده است.

افزود : هر ساله ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و این هفته فرصت مناسبی برای ترویج و توسعه فرهنگ درختکاری بوده و شهروندان مدنظر داشته باشند که منابع طبیعی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه بسیار موثر و مهم است.

گفتنی است که در این مراسم کاشت نهال توسط فرماندار شهرستان و مسئولین انجام شد.

تعداد ۵۰۰ اصله نهال جهت نهالکاری اردوگاه شهید فهمیده تحت مدیریت آموزش و پرورش اختصاص داده شد.