دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۹:۴۶:۴۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۲۰ ساعت ۲۳:۳۴
لینک کوتاه مطلب:

پروژه در حال ساخت ۱/۶ میلیون تنی آهن اسنفجی شهرستان بیجار

پروژه در حال ساخت ۱/۶ میلیون تنی آهن اسنفجی شهرستان بیجار

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بیجار ؛ با حضور دکتر سید محمد حسینی معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور ، دکتر نوری معاون اقتصادی استانداری استان کردستان ، مهندس محبیان فرماندار شهرستان ، مهندس زندیان نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی شهرستان ، دکتر احمدی مدیرعامل شرکت فولاد کردستان ، دکتر جانلو قائم مقام رئیس هیات عامل ایمیدرو، معاونین فرمانداری شهرستان ، مسئولین شهرستان از پروژه در حال ساخت ۱/۶ میلیون تنی آهن اسنفجی شهرستان بیجار

✅ | پروژه در حال ساخت ۱/۶ میلیون تنی آهن اسنفجی شهرستان بیجار

📸 | به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بیجار ؛ با حضور دکتر سید محمد حسینی معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور ، دکتر نوری معاون اقتصادی استانداری استان کردستان ، مهندس محبیان فرماندار شهرستان ، مهندس زندیان نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی شهرستان ، دکتر احمدی مدیرعامل شرکت فولاد کردستان ، دکتر جانلو قائم مقام رئیس هیات عامل ایمیدرو، معاونین فرمانداری شهرستان ، مسئولین شهرستان از پروژه در حال ساخت ۱/۶ میلیون تنی آهن اسنفجی شهرستان بیجار

👤 | علی نوری صبح پنج‌شنبه در بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از شرکت فولاد بیجار اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در کردستان تعیین تکلیف و اتمام پروژه‌های ناتمام در دوره‌های قبل بود.

▫️وی افزود: پروژه‌هایی هزینه‌بر که برای مردم به یک دغدغه مهم تبدیل شده بود به همت استاندار کردستان و مجمع نمایندگان به اتمام رسیدند.

▫️نوری خاطر نشان کرد: پروژه راه‌آهن یکی از طرح‌های مهمی بود که ۶۰ درصد پیشرفت داشت و در دور دوم سفر رئیس جمهور این طرح به اتمام رسید و افتتاح شد.

▫️وی با اشاره به اینکه فرودگاه سقز میز از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در این دولت بود، اظهار کرد: کردستان علی رغم تمام ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند به یکی از قطب‌های فولاد کشور تبدیل شود.

▫️معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کردستان دارای رتبه اول تولید طلای کشور با ظرفیت ۶۹.۷ درصد است و رایزنی‌های مهمی انجام شده تا شهرک طلای سفر ایجاد شود.

▫️نوری اذعان کرد: در حوزه کشاورزی کردستان قطب تولید توت فرنگی و گندم هستیم و همچنین در عرصه مرکبات و محصولات کشاورزی رتبه برتر را داریم.

▫️وی با اضاره به اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های حوزه گردشگری و مرز باشماق و سرانبند در استان اضافه کرد: در مرز باشماق سال گذشته بیش از هفت میلیارد تومان مبادلات کالا انجام شده است.

▫️نوری اذعان کرد: علی رغم این ظرفیت‌ها کردستان آن‌گونه پیشرفت نداشته است و ما اهداف مهمی در توسعه کردستان داریم که یکی از آنها زنجیره‌های ارزشی راهبردی است.

▫️وی اضافه کرد: زنجیره ارزش طیور که حدود ۱۰۰ هزار تن تولید مازاد بر مصرف دارد، به ۱۳ استان و کشورهای عراق و ترکیه انجام می‌شود.

▫️نوری با بیان اینکه زنجیره بعدی فولاد است، گفت: امیدواریم این زنجیره کامل شود و کردستان به توسعه مورد نظر برسد.

▫️زنجیره فرش دستباف، ثبت جهانی سنندج، تلاش برای مراودات اقلیم کردستان در صادرات فرش، ایجاد زنجیره تولید گوشت قرمز در استان از دیگر مواردی بود که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان به آن پرداخت.

▫️وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های زیر ساختی استان ورود هلدینگ‌های مهم به این استان است و امیدواریم مشکلات این بخش برطرف شود و هلدینگ ها وارد استان شوند و پروژه‌های پیشرفتی را در استان را شاهد باشیم.

▫️کردستان شایسته توسعه است/اجرای ۴۸ پروژه پیشران در کشور

▫️معاون رییس جمهور در امور مجلس گفت: ۴۸ پروژه پیشران و ارزآور در کشور اجرا شد که بیشتر در حوزه صنعت است.

👤 | محمدحسینی صبح پنجشنبه در بازدید از مجتمع فولاد کردستان اظهار کرد از سال‌ها قبل ما با کردستان و بیجار آشنایی داشتیم و خوشبختانه امروز شاهد توسعه کردستان هستیم.

▫️وی با بیان اینکه طرح مجتمع فولاد کردستان از شهریور ۱۴۰۰ در استان آغاز شد، افزود: امروز همه مسؤولان در راستای پیشرفت این استان تلاش دارند و شاهد پیشرفت بسیار خوب این مجموعه هستیم.

▫️معاون رئیس جمهور در امور مجلس اعلام کرد: ۴۸ پروژه پیشران و ارزآور در کشور اجرا شد که بیشتر در حوزه صنعت است.

▫️حسینی با بیان اینکه کشور ما ذخایر و ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب هم بر استفاده از این ظرفیت‌ها تاکید دارند و لازم است تا ما هم توجه بیشتری داشته باشیم.

▫️وی اضافه کرد: خوشبختانه ما از اقتدار و امنیت خوبی برخوردار هستیم و همه فکر می‌کردند ایران چگونه می‌تواند در حوزه نظامی قدرتمند باشد اما پهپادهای ما از لایه‌های دفاعی آنان عبور کند و این نشان از اقتدار ایران اسلامی است که باید شرایطی برای توسعه ایران اسلامی فراهم کنیم.

🔸حسینی تاکید کرد: کردستان شایسته توسعه است و با همدلی و هم افزایی این مهم رقم می‌خورد.

🔸وی با بیان اینکه خوشبختانه طرح‌های نیمه تمام در این استان در حال تکمیل است، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک این مجموعه به دست رئیس جمهور افتتاح شود.

🔸پروژه‌های اشتغالزایی توسعه بدنبال دارند

▫️معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: هر پروژه‌ای که موجب اشتغال شود زمینه پیشرفت را فراهم می‌کند و در این مجموعه نیز اشتغال زایی خوبی به صورت مستقیم و غیرمستقیم اتفاق افتاده است.

▫️وی با اشاره به امنیت موجود که با خون شهدای امنیت به ثمر نشست، گفت: شهر بیجار ۶ شهید مدافع حرم دارد و خوشبختانه ما اسرائیل غاصب را توانستیم تنبیه کنیم و درس بزرگی به دشمنان ایران اسلامی بدهیم.

▫️وی افزود: کردستان دارای ظرفیت‌های مهم گردشگری و اقتصادی است و باید در هر شهرستان یک پروژه مهم اقتصادی تعریف شود چرا که این استان برای حفظ امنیت کشور تلاش زیادی کرده و شایسته توسعه و پیشرفت است.

▫️حسینی اظهار کرد: دشمنان چشم طمع به این استان داشتند اما مردم ایران اسلامی با هوشیاری در مقابل دشمنان ایستادند و اجازه خود نمایی به آنها را ندادند.

🔸تحقق شعار سال نیاز به تلاش در حوزه تولید دارد

▫️وی با تاکید بر تحقق شعار سال گفت: برای تحقق شعار سال باید در حوزه تولید تلاش کرد و در واقع تولید کلید رفع بسیاری از مشکلات است.

▫️وی عنوان کرد: کشور ما همواره مورد تهدید است و ما باید در حوزه تولید بسیار قوی عمل کنیم تا بتوانیم شاهد پیشرفت روز افزون کشور باشیم.

▫️حسینی با بیان اینکه سرمایه گذاری بزرگی با ۱۵۰ میلیون یورو در طرح مجتمع فولاد بیجار در حال انجام است، گفت: در راستای رفع مشکلات شهرستان بیجار تلاش می‌شود.

▫️ نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل زنجیره فولاد در بیجار به توسعه استان می‌انجامد و در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این منطقه شد.

👤 | علیرضا زندیان صبح پنجشنبه در بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از مجتمع فولاد کردستان اظهار کرد: با هدف رفع محرومیت در مناطق محروم وارد عمل شدیم و خوشبختانه تمرکز زدایی از مرکز به مناطق محروم بحث مهمی بود که دنبال شد.

▫️وی افزود: باید از ظرفیت‌های مهم استان کردستان استفاده شود چرا که در گذشته اسم کردستان به میان می‌آمد از دامپروری سنتی و کشاورزی سنتی یاد می‌شد اما امروز این استان در حال صنعتی شدن است.

▫️زندیان به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید بر حضور مردم در این دیار داشتند و امروز رشد جمعیت مثبت شده است.

▫️نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: بیجار ظرفیت‌های مهمی بالاخص در حوزه معدن دارد و روز به روز اکتشافات و ذخایر معدنی در این دیار بیشتر می‌شود.

🔸فولاد بیجار در افزایش درامد سرانه کشور نقش دارد

▫️زندیان تاکید کرد: امروز خوشحالیم بیجار در بحث فولاد و در افزایش درآمد سرانه کشور و این شهرستان حرف برای گفتن دارد و موجب پیشرفت استان می‌شود.

▫️وی از توجه ویژه دولت سیزدهم به کردستان خبر داد و عنوان کرد: تکمیل زنجیره فولاد در بیجار در حال انجام است و در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به این منطقه شد.

▫️زندیان تاکید کرد: کنستانتره سنگ آهن در منطقه یاسوکند، گندله سازی و… وجود ارد و مقدمات فولاد در این شهرستان در حال انجام است و برق فولاد کردستان هم تأمین می‌شود.

▫️نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبه مردم بیجار اشتغال است تا از مهاجرت پیشگیری شود، گفت: علیرغم اشتغال‌هایی که در بخش‌های صنعتی ایجاد شده اما نیاز است اشتغالزایی بیشتری در حوزه‌های پایین دست داشته باشیم.

▫️وی بر لزوم سرمایه گذاری در فولاد اشاره کرد و گفت: در حوزه فولاد ۲۰۷ همت سود خالص داشتیم و این می‌طلبد تا سرمایه گذاری بیشتری در این منطقه ایجاد شود.

▫️زیر ساخت‌های کردستان باید تقویت شود
زندیان با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های کردستان اعلام کرد: دو بانده شدن جاده‌ها باید با سرعت بیشتری ساخته شود و راه آهن که یکی از زیر ساخت‌های فولاد است باید سریع‌تر انجام شود.

▫️وی تاکید کرد: بیجار دژ مستحکم کردستان است و مردم این دیار در پاسداری انقلاب اسلامی تلاش بسیاری داشته‌اند.

🖊️ *روابط عمومی فرمانداری شهرستان بیجار*

‌🗓 | تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۰