یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ , ۰۶:۰۴:۵۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۳/۲۷ ساعت ۰۱:۴۴
لینک کوتاه مطلب:

جلسه بررسی وضعیت مدارس شهرستان بیجار

جلسه بررسی وضعیت مدارس شهرستان بیجار

جلسه بررسی وضعیت مدارس شهرستان بیجار

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بیجار جلسه بررسی وضعیت مدارس شهرستان بیجار به ریاست مهندس محبیان فرماندار و باحضور مهندس مرادی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان ، نمایندگان واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان بیجار و مسئولین ذی ربط در محل فرمانداری شهرستان بیجار برگزار گردید .

فرماندار بیجار:
مدارس بیجار نیازمند نوسازی است

فرماندار بیجارگفت :شهرستان بیجار دارای وسعت زیادی است و لازم است مدارس فرسوده آن بازسازی شود.

محمد حسین محبیان در جلسه نوسازی مدارس اظهار کرد: باز سازی نوسازی مدارس از اهمیت زیادی برخوردار است و طی جلسه ای که در مرکز استان برگزار شد مقرر شد واحد های صنعتی و معدنی در نوسازی مدارس مشارکت داشته باشند.
وی افزود: لازم است واحد های صنعتی و معدنی در قالب مسئولیت اجتماعی مشارکت بیشتری در نوسازی مدارس داشته باشند.

محبیان ادامه داد:آنچه که مسلم می باشد این است که استفاده از توان معادن در بازسازی مدارس اهمیت زیادی داردو مسولیت اجتماعی معادن نمود پیدا می کنند و مردم متوجه آن می شوند .

محبیان با اشاره به اینکه سال گذشته هشت مدرسه با کمک خیرین مدرسه ساز نوسازی شد عنوان کرد: در شهرستان بیجار به دلیل وسعتی که دارد مدارس فرسوده زیادی دارد و لازم است نوسازی در این مدارس انجام شود.

وی اضافه کرد: در برخی روستا ها فقط معضل مدارس وجود دارد و لازم است تا یک جهشی در نهضت مدرسه سازی رقم بخورد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کردستان:

بیجار- مدیرکل نوسازی مدارس کردستان گفت:

ابراهیم مرادی عصر شنبه در جلسه نوسازی مدارس بیجار اظهار کرد: ویژگی منحصر به فرد جلسه امسال حضور شرکت های صنعتی و معدنی در این جلسه میباشد که حمایت های مورد نیاز انجام خواهند داد

وی افزود:معادن و شرکت های صنعتی می توانند نقش مهمی در توسعه شهری و ارتقای سطح آموزشی داشته باشند.

مرادی عنوان کرد: خوشبختانه روستا های که در گذشته خالی از سکنه بود امروز در حال آباد شدن و بازگشت مردم به روستا است و مدارسی نیز در روستا ایجاد شده است.

وی گفت: شهرستان بیجار یکی از شهر هایی است که متراژ سرانه آموزشی زیادی را در اختیار دارد ولی این فضاها کار آمد نیست و اکثرا نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

وی اضافه کرد: بعضاً برخی از مدارس روستا ها نیاز به تخریب و باز سازی مجدد دارد و به همین دلیل شاید شهرستان بیجار به لحاظ آماری وضعیت خوبی داشته باشد اما به لحاظ سرانه آموزشی و تجهیزات دارای کاستی های زیادی است و لازم است تا شرکت های معدنی و صنعتی در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: سال گذشته هفت مدرسه مربوط به هلدینگ میهن در سراسر استان افتتاح شد و حدود ۱۰ مدرسه نیز از طریق موسسات احداث شد و یک مورد هم توسط یک خیر خارج از کشور به مبلغ ۱۸ میلیارد در دست احداث است .

مرادی در ادامه بیان کرد: از تعداد ۲۶۶ مدرسه در سال گذشته نوسازی ۱۰۴ مدرسه به اتمام رسید و این نشان از همکاری خیرین دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته تزریق مالی خوبی صورت گرفت و پروژه های خیرین به اتمام رسید و در نظر سنجی خیرین همگی اعلام رضایت دارند و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

مرادی تاکید کرد: میزان ۳۰ درصد مدارس بیجار نیازمند تخریب و بازسازی است و مدارس سطح شهرستان و بالاخص در سطح روستا ها نیازمند این است باز سازی شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم به همت خیرین شاهد توسعه فضا های آموزشی باشیم.