یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ , ۰۶:۰۷:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۳/۲۷ ساعت ۲۲:۲۱
لینک کوتاه مطلب:

جلسه بررسی به مسائل و مشکلات مخابراتی شهرستان بیجار و شهر حسن آبادیاسوکند (بخش کرانی)

جلسه بررسی به مسائل و مشکلات مخابراتی شهرستان بیجار و شهر حسن آبادیاسوکند (بخش کرانی)

جلسه بررسی به مسائل و مشکلات مخابراتی شهرستان بیجار و شهر حسن آبادیاسوکند (بخش کرانی)

 

جلسه بررسی مسائل و مشکلات مخابراتی شهرستان بیجار و شهر حسن آبادیاسوکند (بخش کرانی) با حضور مهندس محبیان فرماندار شهرستان بیجار ، حجت الاسلام احدی امام جمعه شهر حسن آبادیاسوکند ،دکتر حکمت مدیر کل مخابرات استان کردستان ، دکتر حیدری مدیرکل فناوری اطلاعات استان کردستان ، بخشدار کرانی ،شهردار و شورای شهر حسن آبادیاسوکند در محل شهرداری شهر حسن آّبادیاسوکند برگزار گردید

فرماندار بیجار:
مشکلات حوزه مخابرات یاسوکند مرتفع می شود
بیجار- فرماندار بیجار گفت: رفع مشکلات زیر ساختی حوزه مخابرات شهر یاسوکند در دستور کار قرار گرفت و به زودی مرتفع می شود.

محمد حسین محبیان در جریان بازدید از پروژه های مخابراتی شهر بیجار و یاسوکند اظهار کرد:با توجه به قطعی های مربوط به مخابرات شهر یاسوکند و اعلام نارضایتی از سوی مردم رسیدگی و رفع مشکل این مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود:خوشبختانه با همت مدیرکل مخابرات استان کردستان مشکلات این منطقه به طور کامل مرتفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: با تلاش های صورت گرفته مشکلات زیر ساختی حوزه مخابرات در شهر یاسوکند برای همیشه مرتفع خواهد شد.

مدیر کل مخابرات کردستان :
۱۹ میلیارد تومان در حوزه ارتباطی بیجار سرمایه گذاری شد

مدیرکل مخابرات کردستان گفت: خوشبختانه امسال بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات بیجار سرمایه گذاری شده است.

دکتر حکمت در جریان بازدید از پروژه های مخابراتی شهر یاسوکند که با حضور فرماندار بیجار صورت گرفت اظهار کرد: حسن آباد یاسوکند دارای مشکلات زیر ساختی بودند و قطعی های موجود توسط فرماندار مرتبا مورد پیگیری قرار داشت.

وی افزود: دلیل قطعی مشکل در قطعه دیزل ژنراتور بود مشکل برد داشت و قطعاتی بودند که تهیه آن مشکلاتی داشت اما خوشبختانه قطعات مورد نیاز خریداری شده و از روز پنجشنبه نصب صورت می گیرد و به انمتم می رسد.
وی ادامه داد: بخشی از ارتباط شهر یاسوکند با توجه به اینکه شبکه انتقال از طریق روستای بیانلو تامین می شد مشکل باطری داشت که خوشبختانه این مشکل هم مرتفع شد.

حکمت عنوان کرد: تست سرعت هم انجام شده است و ۲۶۳ مگ سرعت اینترنت در بدو ورود بوده است که خوشبختانه از سرعت خوبی برخوردار بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: حوزه ارتباطی یک ویژگی خاصی دارد و به پیگیری های مدام نیاز دارد و مدام در حال پیشرفت و متناسب با تکنولوژی جدید باید نیازهای مردم را تامین کرد.

مدیر کل مخابرات کردستان در ادامه گفت: شهرستان بیجار یکی از بیشترین سرمایه گذاری ها را داشته است و تا یک ماه گذشته ۱۹ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات بیجار سرمایه گذاری شده است و امیدواریم با همین شیب سرمایه گذاری انجام شود تا شاهد توسعه هرچه بیشتر حوزه ارتباطات در این شهرستان باشیم.

مدیرکل فناوری و ارتباطات استان کردستان:
۹۴ درصد روستا های بیجار به شبکه ارتباطات متصل هستند

مدیر کل فناوری و ارتباطات استان کردستان گفت:۹۴ درصد روستا های بیجار به شبکه ارتباطات متصل هستند.

دکتر حیدری در جریان بازدید از پروژه های مخابراتی شهر یاسوکند اظهار کرد: از تعداد ۱۵۸ روستای بالای بیست خانوار ۱۴۶ روستا معادل ۹۴٫۲ درصد متصل به شبکه ارتباطات یعنی اینترنت هستند.

وی افزود: میانگین استان ۹۲ درصد است که با اختلاف کمی بالاتر است و تعداد روستا که دارای پوشش اینترنت هستند ۱۴۷ روستا است که معادل ۹۳ در صد می باشد.

وی عنوان کرد :میانگین استان ۸۷ درصد است که شهرستان بیجار ۶ درصد از میانگین استانی نیز بالاتر است.
حیدری عنوان کرد: تعداد ۴۸ روستا دارای ADSL هستند و ۸۷ روستا اینترنت LTEدارند و از شهریور ۱۴۰۰ با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته ما ۳۸ روستا از شهرستان بیجار را در برنامه دولت قرار دادیم که بتوانیم پوشش آن را تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: با پیگیری مسولین شهرستان بیجار و پایش های کارشناسان شهرستانی مشکلات بیشتر بود و ۵۱ روستا یعنی ۱۳ روستای دیگر به برنامه های وزارت ارتباطات اضافه کردیم و ۲۳روستا از ابتدای دولت سیزدهم ارتقای تکنولوژی داده ایم و هفت سایت جدید نیز در سطح شهرستان ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: به نسبت برنامه ای که داریم ۲۱ روستای دیگر در دستور کار قرار دارد و تا پایان شهریور تمام تعهدات ما در شهرستان انجام می شود.

حیدری خاطر نشان کرد:اتصال به شبکه ملی اطلاعات در اولویت دولت قرار داشت و از بهمن ماه سال گذشته پروژه شبکه ملی اطلاعات که به پایان خود دارد می رسد پوشش اینترنت را درستور کار قرار دارد و ۳۸ روستای دیگر در دستور داریم که پوشش اینترنت ایجاد و یا تقویت شود.

وی تاکید کرد: پایداری اینترنت و ارتباطات اهمیت زیادی دارد و این مهم در دستور کار قرار دارد و از ۱۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری ۱۸۵ کیلومتر مربوط به شهرستان بیجار است و با ایجاد آن شاهد کاهش قطعی ارتباطات به ویژه در شرایط آب و هوایی ناپایدار خواهیم بود.

مدیر کل فناوری ارتباطات استان کردستان عنوان کرد: در بخش کرانی ۴۷ روستای بالای بیست خانوار را داریم که صددرصد آنها دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را دارند که از میانگین استان و شهرستان بالاتر است.

وی گفت: تعداد سه روستا در کرانی پوشش موبایل ندارد که این میزان از آمار استانی و شهرستانی نیز بالاتر است و سعی داریم تا این مهم هم برطرف شود و به تعهدات خود در این حوزه عمل خواهیم کرد.