یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ , ۰۱:۵۴:۵۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۷ ساعت ۱۷:۱۲
لینک کوتاه مطلب:

عملیات اجرایی دفتر صداوسیما با محوریت رادیو گروس در بیجار آغاز شد

عملیات اجرایی دفتر صداوسیما با محوریت رادیو گروس در بیجار آغاز شد

عملیات اجرایی دفتر صداوسیما با محوریت رادیو گروس در بیجار آغاز شد

     

✅ | عملیات اجرایی دفتر صداوسیما با محوریت رادیو گروس در بیجار آغاز شد

📸 | به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بیجار ؛ به مناسبت پنجمین روز از هفته دولت، با حضور استاندار کردستان، فرماندار شهرستان بیجار ، امام جمعه شهرستان بیجار ، معاون جدید رییس رسانه ملی کشور ، نماینده مردم شریف شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی ، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران استانی و کشوری، آیین اجرایی کلنگ‌زنی ساختمان صداوسیما با محوریت رادیو گروس و با هدف حفظ و نگهداشت زبان گروسی برگزار شد.

▫️ این پروژه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع با اعتباری افزون‌بر ۶۰ میلیاردریال در سال ۱۴۰۲ و بیش‌از ۱۵۰ میلیارد‌ریال از محل اعتبارات(تملک دو) برای تسریع در روند اجرای پروژه اختصاص یافته است.

▫️یکی از مهم‌ترین اهداف این پروژه در زمان بهره‌برداری، حفظ و حراست از زبان مادری(گروسی، کوردی و ترکی)، تقویت هویت و آئین کهن دیار گروس، معرفی مشاهیر و بزرگان، آشنایی هموطنان با آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری، شناساندن پتانسیل و ظرفیتهای سرمایه گذاری و مسائل اقتصادی شهرستان است.

این دفتر با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان کلنگ زنی شد و پیمانکار به عملیات ساخت مشغول می‌شود.

فرماندار بیجار نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهدای خدمت اظهار کرد: افتخار می‌کنیم امروز شرایطی فراهم شد تا شهر فرهنگ و فولاد و ایثار و شهادت مراسم کلنگ زنی رادیو گروس را جشن می‌گیریم.

محبیان افزود: این کار در طی یک دهه پیگیری شد توسط نماینده ادوار و با تلاش‌های نماینده بیجار امروز کلنگ زنی این مهم انجام می‌شود.

وی گفت: شهرستان بیجار با توجه به قدمتی که دارد نیاز بود تا این رسانه ایجاد شود تا بتوان بخشی از فرهنگ و هنر این مردم را رسانه‌ای کرد.

استاندار کردستان:

رادیو گروس یک ظرفیت مهم فرهنگی است

 استاندار کردستان گفت: این ظرفیت بزرگی که به نام رادیو گروس رقم خورده است یک محور رسانه‌ای و فرهنگی است.

 اسماعیل زارعی کوشا صبح چهارشنبه در آئین کلنگ زنی رادیو گروس اظهار کرد: این ظرفیت بزرگی که به نام رادیو گروس رقم خورده است یک محور رسانه‌ای و فرهنگی است.

وی افزود: از معدن ارزشمند فرهنگ دیار گروس اکتشاف می‌کند و احیا می‌کند آنچه را که ما می‌خواهیم و نسل آینده را آشنا با این فرهنگ می‌کند.

وی تاکید کرد: ویژگی و مزیت‌های این دیار به روحیه سخت کوشی مردم باز می‌گردد.

استاندار کردستان با اشاره به تولید خوب گندم در بیجار بیان کرد: بیجار امروز رتبه اول تولید گندم دیم در کشور را دارد و رکورد جدیدی رقم خورد که شاهد آن هستیم.

وی اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ کل تولید گندم از ۲۸۰ هزار تن، امروز فقط در شهرستان بیجار به بیش از ۳۴۰ هزار تن می‌رسد و استان کردستان رتبه دوم کشور را دارد.

زارعی کوشا ادامه داد: هنر فرش بیجار جزئی از خلاقیت و هنر مردم نیست و ظرفیت‌های بالای این دیار شهرستان بیجار را به قطب تولید فولاد در کشور تبدیل می‌کند و انتظار داریم این اشتغال از فرآورده‌های معدنی در آینده بیشتر شود.

وی گفت: ظرفیت‌های فرهنگی بیجار ویژه است و علاوه بر احیای گویش این دیار نگاهی به مردمان این دیار و آذری زبان نیز خواهد داشت و این برادری و تفاهم در برنامه‌های رادیو گروس به نمایش در خواهد آمد.

استاندار کردستان ادامه داد: امیدواریم در سایر حوزه‌ها نیز شاهد پیشرفت خواهیم بود و سیما و بخش خبر نیز اضافه خواهد شد.

معاون امور استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی:

رادیو گروس گامی برای جهاد تبیین است

بیجار-معاون امور استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: رادیو گروس گامی در راستای جهاد تبیین است و اهمیت بسیار زیادی دارد.

حسن عابدینی صبح چهارشنبه در آئین کلنگ زنی رادیو گروس اظهار کرد: رادیو گروس گامی مهم در جهت جهاد تبیین است و اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی افزود: در این شهرستان چهره‌های فرهنگی و اندیشمندان زیادی وجود دارد و امیدواریم سیمای گروس هم به این مجموعه اضافه شود.

وی گفت: در سند تحول بنیادین صدا و سیما سه موضوع اهمیت زیادی دارد یکی عدالت محوری است و ما معتقدیم تمام مردم ایران باید سهم خود را در رسانه داشته باشند.

وی اعلام کرد: دوم عدالت محوری و نشان دادن رسوم و سنت‌های این دیار است و می‌توان اعلام کرد این سومین رادیو شهرستانی است که بعد از انقلاب ایجاد می‌شود.

سریال سنجرخان معرف چهره‌ای ملی و ضداستکبار بود

معاون امور استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: این مهم صرف رادیو نخواهد بود از سال گذشته تلاش شده تا تصویر کردستان و رویدادهای آن به نمایش در بیاید و سریال سنجر خان اولین چهره ملی و ضد استکباری بود که در قالب یک سریال در سیمای کشور به نمایش در آمد.

عابدینی اضافه کرد: یکی دیگر از سریال‌های که در مقابل دوربین می‌رود امیر نظام است که فیلم نامه آماده شده است و سریال آن به نمایش در خواهد آمد.

وی اضافه کرد: ما این ظرفیت را داریم روزانه ده ساعت از زمان شبکه‌های ملی را از برنامه‌های استان تشکیل می‌کنیم و می‌توان از ظرفیت جوانان و فرهنگ و قدمت این دیار را بهره بگیریم.