یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ , ۰۱:۵۲:۵۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۱۰ ساعت ۲۰:۲۵
لینک کوتاه مطلب:

جلسه شورای اقامه نمازشهرستان بیجار

جلسه شورای اقامه نمازشهرستان بیجار

جلسه شورای اقامه نمازشهرستان بیجار

✅ |جلسه شورای اقامه نمازشهرستان بیجار

📸 | به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار ؛در روز نهم شهریور ماه جلسه شورای اقامه نماز شهرستان بیجار به ریاست مهندس محبیان فرماندار شهرستان بیجار و با حضور حجت الاسلام خورشیدی امام جمعه شهرستان بیجار ، اکبر عظیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان و اعضای شورای اقامه نماز شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

▫️فرماندار بیجار:جذب جوانان به سمت مساجد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

▫️فرماندار بیجار گفت: تلاش در راستای جذب جوانان به مساجد یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

👤 | محمد حسین محبیا اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده استان کردستان جزو استان‌های موفق در حوزه نماز بوده و ما یقین داریم شهرستان بیجار نیز جز شهرستان‌های موفق بوده است.

▫️فرماندار بیجار افزود: در چند حوزه باید قوی عمل کنیم ویکی از آنها هم جذب جوانان و تلاش در راستای برپایی نماز با حضور جوانان در سطح مساجد است و در این راستا می‌توان از حضور افراد موفق به عنوان الگو برای جوانان در مساجد بهره برد.

🔸نماز جماعت در ادارات برپا شود

▫️محبیان ادامه داد: لازم است در سطح ادارات نیز نماز جماعات با حضور امامان جماعت برپا شود و مدیران باید حوزه نماز اعتبارات لازم را فراهم کنند.

▫️وی ادامه داد: در کنار پیر غلامان باید جوانان در مساجد حضور داشته باشند و در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی از حضور جوانان استفاده کرد تا نسل جوان به سمت مساجد جذب شوند.

✅ |جلسه شورای اقامه نمازشهرستان بیجار

📸 | به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار ؛در روز نهم شهریور ماه جلسه شورای اقامه نماز شهرستان بیجار با حضور مهندس محبیان فرماندار شهرستان بیجار ، حجت الاسلام خورشیدی امام جمعه شهرستان بیجار ، اکبر عظیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان و اعضای شورای اقامه نماز شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

▫️امام جمعه بیجار: حضور جوانان در مساجد تقویت شود

▫️ امام جمعه بیجار گفت: باید تلاش لازم صورت بگیرد تا حضور جوانان در مساجد تقویت شود.

👤 | حجت الاسلام علی خورشیدی ظهر شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز بیجار اظهار کرد: نماز در دین مبین اسلام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و پیامبر مکرم اسلام در تعبیری می‌فرماید نماز ستون دین است.

▫️وی افزود: این تشبیه بسیار مهمی است و یکی از ستون‌های دین نماز است و چه بهتر نماز را در اول وقت و به صورت جماعت و تا حد ممکن در مساجد اقامه کنیم.

▫️امام جمعه بیجار عنوان کرد: در ادارت باید نماز جماعت اقامه شود و بهترین مکان به نماز خانه‌ها اختصاص یابد و اهتمام جدی در این زمینه صورت بگیرد.

🔸لزوم آشنایی روحانیون با مشکلات محلات

▫️وی گفت: در سطح مساجد لازم است تا روحانیون محله محور باشند و با مشکلات مردم و محله آشنا باشند و در راستای کمک و رفع آن تلاش کنند که خود این مهم به عاملی برای جذب بیشتر افراد و بالاخص جوانان به سمت مسجد تبدیل می‌شود.

▫️حجت الاسلام خورشیدی خاطر نشان کرد: حضور جوانان باید در مساجد تقویت شود و باید در راستای حضور جوانان در این مکان دینی تلاش لازم را به عمل آید.

▫️وی تقویت کارکردهای مساجد را نیازمند اجرای فعالیت‌های فرهنگی و دینی در سطح مساجد خواند و افزود: متولیان امر باید با اجرای فعالیت‌های دینی و فرهنگی در مساجد زمینه حضور احاد مردم را فراهم کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان : مساجد مامن جوانان برای رفع مسائل و مشکلات آنها باشد


 دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان گفت: مساجد باید مامن جوانان برای رفع مسائل و مشکلات آنها باشد و زمینه حضور جوانان در این اماکن مقدس فراهم شود.،

اکبر عظیمی ظهر شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز که در محل فرمانداری بیجار برگزار شد، اظهار کرد: اجلاس سی و یکم نماز نیمه دوم سال جاری به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در پیام‌هایی که رهبر معظم انقلاب به اجلاس نماز ارسال می‌کنند همواره بر حضور نسل نو تاکید دارند و همه ما باور داریم اگر کودکان از همان دوران کودکی با نماز آشنا شوند در آینده نیز با این فریضه معنوی انس می‌گیرند و از اخلاق نیکویی برخوردار می‌شوند.

دبیر ستاد اقامه نماز کردستان به اهمیت حضور جوانان در مساجد تاکید کرد و بیان داشت: مساجد همواره باید مکانی امن در راستای رفع مسائل و مشکلات نسل جوان باشند و حضور این قشر از جامعه در مسجد یک ضرورت مهم است.

لزوم حضور امام جماعت در مدارس

عظیمی بر لزوم حضور امام جماعت در مدارس تاکید کرد و ادامه داد: در مدارس نیز باید تمهیدات لازم اتخاذ شود تا امام جماعت حضور داشته باشد و نماز جماعت با حضور دانش آموزان اقامه شود.

وی گفت: بودن امام جماعت در هرجایی باعث بر افراشته شدن پرچم نماز می‌شود و این مهم آثار و برکات فراوانی بالاخص در گسترش معنویت و ارزش‌های دینی به همراه دارد.

عظیمی عنوان کرد: میزان حضور امام جماعت در مدارس سطح استان و کشور خیلی مناسب نیست به طوری که در سطح کشور ۲۰ هزار امام جماعت داریم که این میزان به نسبت کشور بسیار ناچیز است و باید در راستای رفع این مشکل تلاش کرد.

دانش‌آموزان با خطرات فضای مجازی آشنا شوند

دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان: تاکید کرد: دانش آموزان خارج از مدرسه در معرض تمام تهاجمات فرهنگی قرار دارند و فضای مجازی آسیب‌های زیادی را برای این قشر به همراه دارد بنابراین باید فضایی را فراهم کرد تا دانش آموزان با خطرات و آسیب‌های این حوزه بیش از پیش آشنا شوند.

وی تاکید کرد: لازم است دوره‌های تخصصی برای مدیران و معلمان برگزار شود و روحانیون نیز در دوره‌های تخصصی برای آشنایی با آسیب‌های فضای مجازی آشنا شوند.

هیأت امنای مساجد در جذب جوانان همکاری کنند

دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان نقش امام جماعت را در مسئله جذب جوانان مهم دانست و خاطر نشان کرد: ائمه جماعات با همکاری هیئت امنا باید در زمینه جذب جوانان اقدام کنند.

عظیمی عنوان کرد: در ارزیابی که سال گذشته از ستاد اقامه نماز به عمل آمد استان کردستان جز چند استانی بود که مورد تقدیر قرار گرفت و این حاصل تلاش اعضای این ستاد است اما مشکلات همچنان وجود دارد و باید با تلاش و احساس مسئولیت در راستای رفع مشکلات این حوزه تلاش کرد.