پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ , ۲۰:۳۳:۳۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۵ ساعت ۲۱:۲۳
لینک کوتاه مطلب:

با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان پروژه های چهارمین روز از هفته دولت در بیجار به بهره برداری رسید

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیجار، احمدرضا قاسمی فرماندار شهرستان بیجار صبح امروز به همراه مهدی رمضانی، معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان 12 کیلومتر راه آسفالت روستایی ( زیوه، شریف کندی، خان کندی، کله زان و زردکمر) را با اعتباری افزون بر 19.2 میلیارد تومان را افتتاح کرد.

در ادامه کارخانه تولید ورق مس آرسا مهر صنعت گستر در منطقه کرانی به بهره برداری رسید.

این کارخانه تولیدی با ۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی بیش از ۳۰ نیروی جوان را صاحب اشتغال پایدار کرده است.

در ادامه نیز، ۲ پایگاه سلامت در منطقه حسن آباد و بیجار به بهره برداری رسید.

پایگاه سلامت سلامت ولی‌عصر(عج) در بیجار و مرکز جامع خدمات سلامت پیامبر اعظم(ص) در حسن‌آباد یاسوکند با مجموع اعتبار ۳۷میلیارد ریال افتتاح شد.

سارا آهوان، مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار در حاشیه این مراسم با بیان اینکه مرکز خدمات جامع سلامت خیرساز پیامبر اعظم(ص) کرانی با ۳۱۰متر مربع زیربنا و با اعتبار ۲۷میلیارد ریال با کمک‌های خیرین و بخش معادن به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: این مرکز تمامی روستاهای بخش کرانی را با جمعیت بیش از ۱۴هزار نفر تحت پوشش دارد.

وی افزود: در این مرکز خدمات آزمایشگاهی، دندانپزشکی مامایی و مراقبت‌های مختلف بهداشتی ارائه می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار ضمن تقدیر از خیرین تصریح کرد: دیدگاه نیک اهالی منطقه به امور خیرین شورای فعال و ظرفیت بالای معادن می‌تواند راه گشای امور مختلف حوزه بهداشت و درمان حسن‌آباد یاسوکند را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه ولی‌عصر(عج) هم جزو طرح‌های محرومیت‌زدایی و با ۱۴۰ متر مربع زیربنا و با اعتبار یک میلیارد به بهره‌برداری رسید، گفت: این مرکز، جمعیت بیش از ۹۵۰۰نفر را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

آهوان عنوان کرد: در این پایگاه تمام خدمات بهداشتی و مراقبت‌ها به‌صورت کامل ارائه خواهد شد.

در ادامه چهارمین روز از هفته دولت، پروژه گاز رسانی به روستای تازه کند معدن نیز با همراهی مدیرکل شرکت گاز استان کردستان به بهره برداری رسید.

گازرسانی به روستاهای فاقد گاز در روستاهای کردستان تا اوایل سال آینده، عملیات گاز رسانی و پوشش آن در استان به صد در صد خواهد رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان  امروز در مراسم افتتاح طرح گازرسانی به ۶ روستا از جمله روستای تازه‌کند این شهرستان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته دولت اظهار داشت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها موجب امیدآفرینی در مردم خواهد شد.

مهدی رمضانی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در دولت سیزدهم آغاز و بعد از ۶ تا ۷ ماه به بهره‌برداری رسید، گفت: افتتاح راه روستایی، پایگاه سلامت، گازرسانی به این روستا و روستاهای دیگر جزو پروژه‌های امروز بود که امیدواریم با تداوم این روند و شتاب‌بخشی بیشتر و انگیزه‌ای که دولتمردان در جهت خدمت‌رسانی به مردم دارند، شاهد توسعه بیش از پیش باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه امیدواریم اعتبار سایر پروژه‌های مناطق محروم شهرستان بیجار نیز تأمین و اجرایی شود، تصریح کرد: این قول را به مردم داده که به عنوان مستخدمان و خادمان آنان در جهت انجام وظیفه و در تراز دولت سیزدهم و انتظاری که رهبر معظم انقلاب از ریاست‌جمهوری دارند، گام برداریم.

احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز کردستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال ۱۸۱ پروژه گازرسانی با اعتباری بالغ بر ۱۶۵میلیارد تومان در سطح استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، اظهار داشت: همه پروژه‌هایی که

امروز شاهد بهره‌برداری از آنها هستیم مربوط به دولت سیزدهم بوده که به دلیل همراهی مسئولان و مردم، در کوتاه‌ترین زمان به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به روستای تازه‌کند بیجار در طول ۴۵ روز به اتمام رسید، افزود: امروز همزمان گازرسانی به شش روستا و ۸ پروژه صنعتی و تولیدی با اعتبار ۹ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه از ۱۸ پروژه‌ گازرسانی که دهه فجر سال گذشته قول اجرای آن را داده بودیم، چهار پروژه امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفته و سایر پروژه‌ها نیز در حال اجراست، تصریح کرد: امیدواریم تا قبل از فرارسیدن فصل سرما امسال، گازرسانی به ۱۴ روستای دیگر این شهرستان را نیز به اتمام برسانیم.

وی با ذکر اینکه ۲۰۶ روستای شهرستان بیجار با ضریب پوشش حدود ۹۸درصد از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، گفت: ۳ روستای فاقد گاز در این شهر وجود داشته که اسناد منقاصه آن تهیه و در سامانه بارگذاری شده و حداکثر ظرف ۱۵ روز آینده پیمانکار آن انتخاب و تا پایان سال‌جاری یا اوایل سال آینده هیچ روستایی در سطح شهرستان بیجار و استان کردستان باقی نخواهد ماند.

فعله‌گری با بیان اینکه مردم شایسته والاترین خدمات هستند، عنوان کرد: گازرسانی به این روستاها، هدیه‌ای از طرف نظام و دولت به این ولی نعمتان بوده که امیدواریم با شادی، دلخوشی و رعایت موارد ایمنی از آن استفاده کنند.