سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۵۹:۰۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۹ ساعت ۲۱:۱۹
لینک کوتاه مطلب:

همایش گرامیداشت روز شوراهای شهر و روستا در شهرستان بیجار

همایش گرامیداشت روز شوراهای شهر و روستا در شهرستان بیجار

همایش گرامیداشت روز شوراهای شهر و روستا در شهرستان بیجار

همایش گرامیداشت روز شوراهای شهر و روستا در شهرستان بیجار با حضور مهندس محبیان فرماندار شهرستان ، امام جمعه شهرستان ، مدیر دفتر نماینده شهرستان بیجار ،فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان برگزار گردید.

فرماندار بیجار :
شورا ها در پیشرفت کشور نقش مهمی دارند

بیجار- فرماندار بیجار گفت: شورا ها در پیشرفت و توسعه کشور نقش مهم و تأثیرگذاری دارند.

محمد حسین محبیان پیش از ظهر یکشنبه در همایش روز ملی شورا ها اظهار کرد:از نظر قانون ، شورا ظرفیت بالایی درجهت ارتقاء و پیشرفت شهر دارد.

وی افزود: شورا ها می توانند در راستای رفع مشکلات مردم و توسعه شهرستان نقش مهمی داشته باشند.

محبیان اعلام کرد:اختلاف نظرها نباید باعث‌ عدم پیشرفت شود و در سايه همدلي می توان به پیشرفت رسید.

رییس شورا شهر بیجار:
تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است

بیجار- رییس شورای شهر بیجار گفت:تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا ها است.

امیر عباس طهماسبی پیش از ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد:جایگاه شوراها در قانون اساسی بسیار رفیع است به طوری که یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها بوده و طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشورند.

وی افزود: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.

وی اضافه کرد: جامعه شورایی کشور در راستای توسعه پایدار به دنبال حکمرانی خوب شهری با مشارکت همه شهروندان در تصمیم گیری‌ ها است و از سوی دیگر همراه دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه راه سنجش موفقیت هر مجموعه سازمان یا نهاد میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های آن مجموعه است عنوان کرد: لازم است با اتحاد و همدلی، مشارکت مردم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد:مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و بزرگترین پشتیبان کشور نظام محسوب می‌شوند.

طهماسبی ابراز داشت: اعضای شورا در روستاها تمام تلاش خود را جهت رفع کمبودها و نارسایی‌ها و افزایش مشارکت و خودیاری مردم برای پیشبرد امور روستا می‌کنند.

رییس شورای شهر بیجار بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار تاکید کرد و ابراز داشت: از عموم مردم و سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم در خصوص گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف ما اجرای مدیریت یکپارچه شهری است گفت: با اجرای مدیریت یکپارچه شهری تمام سازمان‌های شهری و خدمات دهنده و فرهنگی با هماهنگی شهرداری‌ها و شوراها، شهر را اداره می کنند.

وی ادامه داد: جامعه شورایی، با تمام توان در خدمت مردم و کشور هستند.

شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان انتخاب شد

طهماسبی در ادامه از انتخاب شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان خبر داد و گفت: شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه در سطح استان انتخاب شده است که این مهم حاصل تلاش و همکاری خوب اعضا است.

وی اعلام کرد: در ابتدای دوره ششم اعضای شورای شهر بیجار شهرداری را با تمام مشکلات که به نوعی کشتی به گل نشسته بود تحویل گرفت و بسیاری از مشکلات را توانست بر طرف کند.