چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ , ۱۵:۴۸:۵۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۷/۲۴ ساعت ۲۳:۰۸
لینک کوتاه مطلب:

شورای ترافیک شهرستان بیجار

شورای ترافیک شهرستان بیجار

شورای ترافیک شهرستان بیجار

✅ | شورای ترافیک شهرستان بیجار

▫️فرماندار بیجار گفت: رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز بیجار یک مطالبه بسیار مهم مردمی است که باید انجام شود.

📸 | به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بیجار ؛ جلسه شورای ترافیک به ریاست مهندس محبیان فرماندار شهرستان بیجار و با حضور مسئولین ذی ربط استانی و شهرستانی در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان بیجار برگزار گردید .

👤 | محمد حسین محبیان عصر سه شنبه در جلسه شورای ترافیک که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد اظهار کرد: ما در شهرستان بیجار چند نقطه حادثه خیز مهم داریم که امروز به یک مطالبه مهم مردمی تبدیل شده است.

▫️وی افزود: در سه راهی خور خوره پروژه ناقص مانده است که این مهم نیازمند نیوجرسی و روشنایی است که باید انجام شود و رفع مشکلات این سه راهی به مطالبه عمومی مردم تبدیل شده است.

▫️محبیان اضافه کرد: متأسفانه این پروژه ناقص مانده است و اعتبار ندارد اما باید برای رفع این مشکل کاری کرد تا حل شود.

▫️وی ادامه داد: یکی از موارد مورد تاکید در این شورا تصادف عجیب در میدان محمود آباد بود که خوشبختانه کشته‌ای نداشت و تنها یک زخمی و هفت خودرو تصادفی داشت.

▫️فرماندار بیجار تاکید کرد: مهندسی ساخت این میدان باید اصلاح شود و مهمترین اقدامم رفع مشکل این مهم ایجاد یک زیر گذر یا یک رو گذر است که در دراز مدت باید انجام شود.

▫️وی بیان کرد: این میدان به دلیل اینکه محل تلاقی پنج نقطه مهم شهری است لازم است تا به شکل اصولی اصلاح شود و این امر توسط مهندسین ترافیکی انجام خواهد شد.

▫️ دبیر شورای ترافیک استان کردستان گفت: تصادفات جاده ای در شهرستان بیجار به نسبت مشابه شش ماهه سال گذشته افزایش ۳۰۰ درصدی داشته است.

👤 | طالب فیضی عصر سه شنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان بیجار که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای بیش از ۱۰ دوربین در محورهای مواصلاتی بیجار نصب می‌شود و از طریق آن سرعت متوسط راننده اندازه گیری می‌شود.

▫️وی افزود: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ در محورهای مواصلاتی متأسفانه ۳۵ مورد کشته داشته ایم که در مقایسه با شش ماهه مشابه سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

▫️وی ادامه داد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۸ نفر جان باخته داشتیم اما این مورد امسال به ۳۵ نفر افزایش پیدا کرده است که امیدواریم با این اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌های متولی این آمار کاهش یابد.

▫️فیضی به وضعیت داخل شهر نیز اشاره کرد و ابراز داشت: متأسفانه سرعت کاه‌های داخل شهر غیر اصولی و غیر استاندار هستند و آئین نامه طراحی معابر شهری باید رعایت شود و یکی از مباحث این آئین نامه سرعت کاه‌های ترافیکی است که باید به شکل اصولی رعایت شود.

▫️وی ادامه داد: به شکل اصولی طول سرعت کاه‌ها نباید کمتر از چهار متر کمتر باشد و ارتفاع آن زیاد باشد اما در بیجار هم طول کمتر است و هم ارتفاع آن زیاد است که باید اصلاح شود

▫️دبیر شورای ترافیک استان کردستان تاکید کرد: آشکار سازی سرعت گاه‌ها بسیار مهم است و تابلوهای هشدار باید قبل از ایجاد سرعت گاه باید نصب شود تا رانندگان مطلع شوند.

▫️وی ادامه داد: همچنین در خصوص کمربندی پروژه دوربرگردان باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

▫️فیضی خاطر نشان کرد: میدان جهاد و محمود آباد باید اصلاح شود و طراحی آن توسط مشاور ترافیکی انجام شود و مصوبه شورای ترافیک شهرستان و استان را داشته باشد.